پایگاههای جاده ای اورژانس مازندران به امکانات خدمات در یخبندان مجهز شدند

ساری - ایرنا - رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به بروز یخبندان طی روزها و شب های اخیر در استان گفت : برای امدادرسانی مناسب و به موقع به افراد در این زمان به امکانات و تجهیزات لازم و متناسب با این ایام مجهز شدند.

رضا حبیبی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اینکه برف و یخبندان مناطق کوهستانی و صعب العبور مازندران را درگیر کرده است در پایگاه‌های جاده ای مستقر در این مناطق آمبولانس های کمک دار ، موتورلانس و سیستم های ضد یخ مستقر است.

وی ادامه داد: اورژانس با در اختیار داشتن این تجهیزات می تواند تسریع در ارائه خدمات را ایجاد کند چراکه آمبولانس های معمولی در مناطق برف ‌یخبندان قادر به حرکت نیستند.

رییس اورژانس مازندران یخبندان و لیزی زمین را به عنوان عاملی در بروز حوادث احتمالی افتادن برای شهروندان نام برد و گفت: خوشبختانه تا این لحظه حادثه ای منجر به چنین اتفاقی در مازندران رخ نداده است.

وی افزود: اورژانس مازندران در ۹۷پایگاه ۱۶۰دستگاه آمبولانس ، موتورلانس ، بالگرد و اتوبوس آمبولانس در اختیار دارد.

براساس داده های آماری اداره کل هواشناسی مازندران بامداد امروز شنبه حداقل دمای هوا در ۱۶ایستگاه این اداره کل زیر صفر درجه سانتی گراد بوده که کمترین دمای هوا در بلده به میزان ۱۲.۸ زیر صفر ثبت شد.

این اداره کل همچنین اعلام کرد به دلیل عبور موج بارشی از جنوب رشته کوه البرز و وقوع بارش باران و برف در استان های البرز و تهران ، ارتفاعات نیمه غربی مازندران نیز تحت تاثیر این موج قرار می گیرد و بارش برف و باران در مناطق جلگه ای و ساحلی دور از انتظار نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha