سخنگوی تشکیلات خود گردان: ادامه کشتار اسرائیل موجب انفجار خشم غیر قابل کنترل مردم خواهد شد

تهران- ایرنا- نبیل ابوردینه سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب هشدار داد که ادامه کشتار فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی موجب انفجار خشم غیرقابل کنترل مردم خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)؛ ابوردینه اظهار کرد: ادامه کشتار روزانه فلسطینی‌ها توسط اسرائیل و نقض مکرر قوانین و کنفوانسیون‌های بین المللی توسط تل آویو و اقدامات تحریک آمیز در اماکن مقدس، اوضاع را به سوی انفجاری پیش خواهد برد که خارج از کنترل باشد.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: دولت اسرائیل در راستای شهرکسازی و الحاق سرزمین‌های فلسطینی و با هدف تنش آفرینی تلاش می کند.

وی ادامه داد: تنش موجب بی ثباتی خواهد شد و پیامدهای خطرناکی را به دنبال خواهد داشت.

سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین خواستار مواضع و اقدامات جدی گروه های فلسطینی در مقابله با این گونه اقدامات رژیم صهیونیستی شد.

ابوردینه در پایان از تردید جامعه جهانی در مجازات اسرائیل به خاطر نقض مکرر حقوق بین الملل و عدم شفافیت موضع آمریکا در این خصوص انتقاد کرد.

سخنان سخنگوی تشکیلات خودگردان همزمان با آن روی می دهد که رژیم صهیونیستی روز شنبه در جنوب جنین دو جوان فلسطینی را به ضرب گلوله کشت.

این جوانان که به نامشان هیچ اشاره ای نشده است، در روستای "جبع" در جنوب جنین واقع در کرانه باختری رودن اردن به شهادت رسیدند.

شهرکهای «بیتا» و «بیت دجن» در شرق نابلس نیز روز جمعه صحنه درگیریهای شدید نیروهای اشغالگر با جوانان مقاوم فلسطینی بود که در جریان آن ۲۱ تن زخمی شدند.

با روی کار آمدن کابینه افراطی و تندرو و ضد فلسطینی بنیامین نتانیاهو وزرای رادیکال آن نظیر ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی و بتزلل اسموتریچ وزیر دارایی، حملات نظامیان صهیونیست طی چند ماه اخیر به مناطق مختلف کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس تشدید شده و طی این حملات ده‌ها فلسطینی به شهادت رسیده و صدها تن دیگر مجروح شدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی تقریبا هر روز به بهانه تلاش برای بازداشت «افراد تحت تعقیب» به مناطق مختلف کرانه باختری و قدس اشغالی یورش برده و با فلسطینیان درگیر می‌شوند.

وزارت بهداشت فلسطین پنجشنبه شب از شهادت یک نوجوان ۱۸ ساله فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران صهیونیست خبر داد. علاوه بر شهادت این جوان فلسطینی، چهار جوان دیگر نیز در حمله صهیونیست‌ها به شهرک «قباطیه» زخمی شدند که وضعیت جسمانی آنان وخیم گزارش می شود.

این افراد که از ناحیه زانو و قفسه سینه هدف گلوله جنگی صهیونیست‌ها قرار گرفتند به علت وخامت وضعیت به بیمارستان جنین منتقل شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha