۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۹
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 84999024
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

ارتفاع برف در اسدآباد همدان به بالای ۵۰ سانتی متر رسید

همدان - ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: بیشترین میزان بارش برف در شبانه روز گذشته در اسدآباد با ۵۰ سانتی متر به ثبت رسیده است.

سید محسن موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین ظرف شبانه روز گذشته تاکنون در شهرهای نهاوند و همدان به ترتیب ۴۵ و ۴۰ سانتی متر برف باریده است.

او گفت: سامانه بارشی که از صبح روز شنبه وارد همدان شده تا امروز عصر به صورت فعال و پس از آن به شکل پراکنده تا روز دوشنبه در استان فعال خواهد بود.

وی اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان طی ۲۴ ساعت آینده، ابری، همراه با بارش برف، سردی هوا و مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

در پی فعالیت این سامانه بارشی، هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است و شهروندان باید به نکات ارائه شده از سوی هواشناسی توجه کنند.

موسوی تصریح کرد: از اواخر امروز تا آخر هفته شاهد کاهش محسوس دمای هوای استان همدان خواهیم بود.

وی ادامه داد: میزان حجم بارش برف در نیمه جنوبی و غربی استان بیشتر از سایر نقاط است و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات ممکن است باعث مسدود شدن راه های روستایی شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان اظهار داشت: در این مدت کوهنوردان از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و رانندگان نیز با توجه به هشدارهای هواشناسی، تجهیزات لازم برای تردد جاده ای را به همراه داشته باشند.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۲درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه و همدان با ۶درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین دمای استان را داشته‌اند.

موسوی ادامه داد: دمای بیشینه هوای همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای کمینه آن ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha