بخشی از مشکل گاز خراسان رضوی ناشی از قطع شبکه انتقال بود

سبزوار- ایرنا- نماینده ۶ شهرستان غرب خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: قطع خط انتقال گاز از طریق شهرستان میامی استان سمنان به خراسان رضوی از دلایل افت فشار گاز و بروز مشکلاتی برای مشترکان این استان بود.

بهروز محبی نجم‌آبادی روز یکشنبه در جریان بازدید از شرکت گاز سبزوار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از سوی دیگر سرمای بی سابقه هوا و افزایش مصرف در چند روز گذشته به ویژه در خراسان رضوی منجر به افت فشار گاز شده بود.

وی افزود: افت شدید فشار گاز سبب شد گاز برخی مشترکان در انتهای خطوط قطع شود که بر این اساس در شهر سبزوار نیز گاز حدود ۱۶ هزار مشترک در توحیدشهر و برخی مناطق دیگر قطع شد.

محبی نجم آبادی گفت: با وجود افت فشار، اکنون شبکه گاز خراسان رضوی در وضعیت پایدار است که وضعیت کنونی حاصل تلاش شبانه روزی مدیران، نیروهای امدادی و عملیاتی شرکت گاز و مدیریت بحران است.

نماینده شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس با قدردانی از تلاش مجموعه دولت و وزارت نفت، شرکت ملی گاز، استانداری خراسان رضوی و نیز فرمانداری و شرکت گاز و نفت شهرستان سبزوار برای مدبریت بحران و به حداقل رساندن مشکلات مردم در چند روز اخیر، افزود: هم اینک گاز مشترکان سبزواری در حال وصل شدن است و توزیع نفت سفید و گاز مایع نیز در شهرستان های غرب استان در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، عباس نیکزاد رییس اداره گاز سبزوار نیز در جریان این دیدار گفت: هشت گروه هفت نفره از ماموران این شرکت به همراه نیروهای بسیج به مناطقی از شهر سبزوار که گاز آنها قطع شده اعزام شده اند و فرایند اتصال گاز این مشترکان را آغاز کرده اند.

ناحیه گاز سبزوار شامل شهرستان‌های سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجموع ۱۹۸ هزار مشترک گاز خانگی دارد که از این تعداد ۱۰۷ مشترک مربوط به شهرستان سبزوار است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha