۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۴۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84999234
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۴ نفر از سوادآموزان نهضت دزفول استخدام شدند

دزفول-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: ۴۴ نفر از افراد موفق در سوادآموزی دزفول به دانشگاه راه یافتند و در بخش‌های مختلف استخدام و مشغول به کار شدند.

به گزارش ایرنا امیر ظاهرطحان روز یکشنبه در نشست با بانوان فعال رسانه دزفول در سالن جلسات آموزش و پرورش دزفول، نماز، قرآن، عترت، شهدا و ولایت را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و افزود: مسابقات سراسری همخوانی قرآن و مدیحه سرایی در دهه فجر به میزبانی دزفول برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۵۰ نخبه قرآنی پسر و ۱۵۰ نخبه قرآنی دختر از سراسر کشور از ۱۴ تا ۲۰ بهمن در دزفول حاضر خواهند شد که حضور این نخبگان در این شهرستان مایه برکت است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه ۷۲۰ دانش آموز طی هشت سال دفاع مقدس در این شهرستان به شهادت رسیدند که ۱۱۴ نفر از آنها دختر بود، گفت: ۴۱۴ نفر از بانوان دزفول در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند که ۹ نفر از آنها فرهنگی بودند.

وی با اشاره به دیگر افتخارات مدارس دزفول افزود: دبیرستان شاهد جساس دزفول در بین ۸۰۰ دبیرستان شاهد کشور در نمره کتبی و نهایی خرداد مقام اول را کسب کرد.
ظاهرطحان بیان کرد: دبیرستان نمونه دولتی رضوان دزفول نیز در بین ۴۰ مدرسه استان خوزستان اول شد و بهترین معدل را کسب کرد.
وی افزود: محبوبه باهری در روش تدریس و تجارب برتر زیست شناسی مقام اول کشوری و لیلا کتکتانی مقام اول الگوهای برتر را کسب کردند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: مقام اول جشنواره جابربن حیان نیز از آن یک دانش آموز دزفولی در مناطق محروم شد.
وی افزود: بیتا قربان نژاد در مسابقه دل نوشته به سردار رتبه اول استانی و کشوری و و یزدان دیناروند رتبه سوم استانی و رتبه دوم کشوری را کسب کردند.
ظاهرطحان کسب مقام در مسابقات مختلف کشتی آزاد و فرنگی و فوتبال را از دیگر افتخارات دانش آموزان دزفول برشمرد و اظهار کرد: در مسابقات پژوهشسرا نیز مقام‌های کشوری و استانی فراوانی توسط دانش آموزان دزفول کسب شد.
وی با بیان اینکه کسب این افتخارات با وجود شرایط کرونایی نشان از تلاش ۸۰ هزار دانش آموز دزفولی است، افزود: اقدامات انجام شده باعث شد افت تحصیلی به حداقل برسد و شاهد رشد ۶۰ درصدی نمره کل شهرستان در مقطع متوسطه دوم باشیم.

مدیر آموزش و پرورش دزفول اظهار کرد: سال گذشته هفت هزار و ۵۰ دانش آموز و امسال هشت هزار و ۱۰۰ نفر در پایه اول ابتدایی دزفول ثبت نام شدند.

دزفول مقام دوم کشوری جذب دانش آموز به هنرستان‌ها را کسب کرد
ظاهرطحان بیان کرد: دزفول مقام دوم کل کشور در جذب دانش آموز به هنرستان را کسب کرد که باید با هدایت این دانش آموزان زمینه اشتغال آنها را فراهم نمود.
وی با بیان اینکه هزینه مدارس فنی و حرفه‌ای بالا است ولی بازخورد خیلی خوبی دارد، افزود: ۱۰ رشته در سال گذشته در مدارس فنی اضافه و چهار هنرستان جدید نیز در دزفول ایجاد کردیم.
مدیر آموزش و پرورش دزفول راه اندازی هنرستان کشاورزی با چهار رشته تحصیلی پس از سه سال پیگیری را یادآور شد و گفت: بیشتر ملزومات هنرستان‌های دزفول توسط خیرین تامین شدند و امکانات برای جذب دانش آموز در این مدارس فراهم است.
وی ادامه داد: مهارت آموزی باید در سن جوانی و نوجوانی که پژوهش و تحقیق ماندگار است، انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.
ظاهرطحان در بخش دیگری از سخنان خود میلاد حضرت فاطمه(س) و امام خمینی (ره) را تبریک گفت و افزود: حضرت فاطمه(س) مورد احترام اهل بیت(ع) است؛ با این وجود مظلومیت زیادی داشت و شیعیان هنوز نمی‌دانند کی و کجا دفن شده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی بانو فاطمه زهرا (س) ادامه داد: این شخصیت بی‌نظیر باید برای جوانان و نوجوانان تبیین شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول اظهارکرد: رسانه‌ها ظرفیت زیادی در فضای مجازی دارند که باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرد.
وی با قدردانی از تلاش بانوان خبرنگار افزود: چهار هزار و ۴۰۰ پرسنل در آموزش و پرورش دزفول مشغول به کار هستند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خانم و حدود یکهزار و ۶۰۰ نفر مرد هستند یعنی تعداد بانوان فرهنگی دزفول حدود یکهزار نفر بیشتر است.
به گزارش ایرنا تجلیل از بانوان فعال رسانه دزفول پایان بخش این نشست بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha