ذخیره امدادی هلال احمر خراسان‌شمالی مناسب است 

بجنورد-ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: اکنون موجودی اقلام مختلف مورد نیاز در شرایط بحران ناشی از قطعی گاز در انبارهای این جمعیت مناسب است.

ابوالفضل محبان روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس استانداردها، باید اقلام مورد نیاز ۲ درصد از خانوارهای شهرستان در انبارها ذخیره سازی شود با این شرایط وضعیت انبارها مناسب است.

وی گفت: مردم باید کیف کمک های اولیه که حاوی مواد غذایی خشک و کنسروها را تهیه تا در شرایط بحران از آن استفاده کنند.

محبان افزود: این جمعیت آمادگی دارد تا در زمان قطعی گاز نسبت به ارائه خدمات لازم اقدام کند، در این باره اولویت ما اسکان اضطراری مردم در مساجد و حسینیه ها است.

وی تصریح کرد: تجهیزات گرمایشی نفت سوز به میزان لازم در انبارها تامین است که این تجهیزات در زمان قطعی گاز در این مکان ها توزیع می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: موجودی والر و یا سایر تجهیزات گرمایی نفت سوز نیز در اماکن تجمعی مانند گرمخانه ها، مساجد و سوله ها توزیع می شود.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

اینک مصرف گاز نیروگاه برق سیکل ترکیبی شیروان، سیمان بجنورد، پتروشیمی، صنایع دیگر و سایر صنایع و واحد های تولیدی استان قطع شده است که این امر با دستور دیسپچینگ ملی گاز ایران و از طریق مراجع ذیصلاح کنترل و اعمال می شود.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha