۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84999302
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرما میزان ذخایر خونی در گناباد را ۳۰ درصد کاهش داد

گناباد-ایرنا- رییس پایگاه انتقال خون گناباد گفت: میزان ذخایر خون در این شهرستان به دلیل کاهش مراجعه داوطلبان اهدای خون بر اثر سرما و بارش برف، ۳۰ درصد طی یک هفته گذشته کاهش یافته است.

دکتر مجتبی تجلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هم اکنون میزان ذخایر خونی در گناباد در وضعیت شکننده ای قرار دارد، افزود: ادامه این روند تامین خون برای بیماران در این شهرستان را دچار چالش می‌کند.

وی بیان کرد: از آحاد مختلف مردم تقاضا داریم نسبت به اهدای خون احساس مسوولیت و توجه بیشتری داشته باشند و همنوعان بیمار خود را در این زمینه یاری دهند.

رییس پایگاه انتقال خون گناباد در ادامه گفت: مشارکت بیشتر داوطلبان اهدای خون در طول سال و از جمله شرایط سرمای هوا نیازمند فرهنگ سازی است و رسانه ها نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

وی از مسوولان دستگاههای اجرایی خواست که علاوه بر اینکه خودشان پیشگام در اهدای خون می شوند، پرسنل تابعه خود و خانواده هایشان را به نیز به این مساله تشویق کنند.

دکتر تجلی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود ۹ درصد اهدا کنندگان خون در شهرستان گناباد را زنان تشکیل می دهند که نسبت به برخی از شهرها آمار قابل توجهی است اما باید دستکم ۱۰ درصد اهداکنندگان خون زنان باشند تا اهداف تعیین شده در این بخش محقق شود.

وی گفت: ۵۰ تا ۶۰ درصد اهداکنندگان خون در شهرستانهای گناباد و بجستان را اهداکنندگان مستمر تشکیل می‌دهند که حداقل سالی ۲ تا ۳ بار خون خود را اهدا می کنند.

از مجموع ۱۱ پایگاه انتقال خون در استان خراسان رضوی ۶ پایگاه در مشهد و پنج پایگاه در شهرستان‌های نیشابور، گناباد، قوچان، تربت‌حیدریه و سبزوار قرار دارند.

شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب استان خراسان رضوی زیر پوشش پایگاه انتقال خون گناباد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha