۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 84999409
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

معابر شمیرانات باز اما تردد خودروها کند

۲۵ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 84999409
معابر شمیرانات باز اما تردد خودروها کند

شمیرانات - ایرنا - از ساعت ۹ صبح امروز/یکشنبه/ بارش برف در منطقه شمال تهران آغاز شده است و با شن پاشی تردد خودروها با کُندی انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، از دیشب سرمای هوا بیداد می کند و دما هر لحظه کاهش می یابد؛ بارش پراکنده باران و برف معابر شمال پایتخت از جمله ولنجک و تجریش را سفید پوش کرده اما با این حال با چند مرحله شن و نمک پاشی عوامل شهرداری منطقه یک معابر باز است.

از ساعت ۶:۳۰ صبح هم بارش برف آغاز شده و استمرار بارش برف از ساعت ۹ صبح تا لحظه مخابره خبر ادامه دارد.

در صورت کلی بیشتر معابر و شریان های اصلی شمیرانات برف روبی و نمک پاشی شده و آنطور هم که معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک می گوید معابر شمال تهران باز و تردد در جریان است.

معابر شمیرانات باز اما تردد خودروها کند

مشاهدات خبرنگار ایرنا حاکی است که برخی معابر یخ زدگی دارد و از این رو رانندگان با احتیاط رانندگی می کنند و این موجب ترافیک های مقطعی شده است.

در واقع در یک صورت کلی می توان گفت که معابر باز است اما به دلیل لغزنده و یخ زده بودن معابر به دلیل سرمای هوا و با وجود چندین بار نمک پاشی، تردد خودروها به دلیل احتیاط رانندگان به صورت کُند انجام می شود.

علیرضا اسفراینی معاون شهردار منطقه یک تهران در این باره به خبرنگاران گفت: معابر شمال تهران با حضور شبانه روزی نیروهای برف روب و استفاده از تجهیزات لازم، شن و محلول پاشی شده و در حال حاضر مسیرها باز و تردد در جریان است.

وی ادامه داد: رصد وضعیت معابر شمال تهران با حضور سید مهدی صباغ شهردار این منطقه و مهدی شریفیان مدیر کل هماهنگی، نظارت و پیگیری معاونت هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران از طریق سامانه مانیتورینگ مرکز کنترل ترافیک مناطق یک، ۲و۳ و بازدید میدانی شهردار منطقه یک از نواحی دهگانه به صورت مستمر در حال انجام است.

اسفراینی خاطرنشان کرد: با حضور به موقع پلیس راهور و نیروهای خدمات شهری معابر باز و گره های ترافیکی شناسایی شده نیز در حال باز شدن است.

معابر شمیرانات باز اما تردد خودروها کند

وی از شهروندان درخواست کرد: به دلیل افزایش سرعت عمل نیروهای خدمات رسان از سفرهای غیر ضروری به مناطق شمالی تهران خودداری کنند و در صورت نیاز حتما به وسایل و تجهیزات لازم مجهز باشند.

حمید مهری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک نیز در تشریح آخرین وضعیت برف روبی معابر سطح منطقه یک با بیان این مطلب که طی بازدید انجام شده تمام معابر اصلی و شریان ها باز است و تردد در آن ها به شکل روان در جریان است، گفت: کار برف روبی با ۲۰۰ نفر نیروی کار انجام می‌شود و ۲۰ دستگاه خاور نیز به آمار قبلی اضافه شد.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ماشین آلات به کار گرفته شده در عملیات برف روبی به ۷۰ خاور، ۱۰ دستگاه کامیون، ۱۰ دستگاه لودر و ۴۸ دستگاه ماشین آلات مکانیزه سازمان مدیریت پسماند رسیده است.
مهری در پاسخ به این پرسش که عملیات برف روبی تا چه ساعتی ادامه دارد، خاطرنشان کرد: طبق پیش بینی ها تا ساعت ۱۸ بارش ها ادامه دارد و پس از اتمام بارش ها عملیات یخ زدایی معابر، پیاده راه‌ها، مراکز درمانی و مساجد انجام می شود.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha