رییس‌کل دادگستری کرمان: دستگاه قضایی از حفظ باغشهر بم پشتیبانی می‌کند

کرمان - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه سازمان‌های مسئول باید وظیفه خود را در زمینه حفاظت از باغشهر بم انجام دهند گفت: دستگاه قضایی در این خصوص حمایت‌های لازم را در دستور کار دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی روز یکشنبه در حاشیه سفر ۲ روزه به شرق استان کرمان در جمع رسانه ها افزود: باغشهرهای بم و اطراف آن ذخیره ای است که سال ها حفظ شده و باید از تغییر کاربری آنها جلوگیری شود.

وی در ادامه سخنان خود به بازدید پنج ساعته از صنایع خودروسازی بم اشاره و بیان کرد: تلاش می شود که مشکلات موجود این بخش ها نیز براساس قانون برطرف شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان، ارزیابی دقیق روند ارائه خدمات قضایی در شرق استان کرمان و بررسی نقاط ضعف و قوت آن را از دیگر برنامه های سفر ۲ روزه به این منطقه برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به اینکه فرهنگ صلح و سازش در شرق استان کرمان نهادینه شده است، یادآور شد: در ۹ ماه امسال حدود ۹ هزار ۲۰۰ پرونده در این منطقه به صلح و سازش منتهی شده و پنج حکم قصاص نیز با جلب رضایت اولیای دم شکسته شده است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه روند میانگین صلح و سازش در شرق کرمان نسبت به سایر نقاط این استان بالاتر است، گفت: ۵۴ درصد پرونده های قابل مصالحه در شرق کرمان به صلح و سازش ختم می شود که از میانگین استانی بالاتر است که می تواند تا ۷۰ درصد افزایش یابد.

شهرستان بم در فاصله ۱۸۹ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha