ماجرای بدهی دستگاه‌ها به شهرداری و محکومیت اقدامات عضو شورای قبل شهر شیراز

شیراز- ایرنا- اعلام بدهی ۳۰ هزارمیلیارد تومانی دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی به شهرداری شیراز و تذکر نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی مترو این کلانشهر و لزوم جداسازی واگن مردان و زنان و افزایش تعداد واگن‌های ویژه بانوان از جمله موارد مطرح شده در نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز بود.

به گزارش ایرنا، محمد رضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز روز یکشنبه در نود و هشتمین جلسه این شورا، گفت: براساس آخرین بررسی‌ها، شهرداری شیراز ۳۰ هزار میلیارد تومان از دستگاه های دولتی طلبکار است.
وی ادامه داد: با همراهی مشترک و بدون دریافت این حجم از مطالبات، هیچ خلل و مشکلی در عملیاتی شدن پروژه‌های عمرانی شیراز ایجاد نشده است.
هاجری اضافه کرد: ۹۸۶ پروژه عمرانی به همراه ۱۴۶ پروژه کلان، ۳۵ برنامه، ۱۰۲ طرح و ۱۱۴ بسته سرمایه گذاری در افق ۱۴۰۴ شیراز دیده شده که همزمان و نوبت به نوبت عملیاتی خواهند شد.
وی گفت: بودجه ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای سال ۱۴۰۲ شهرداری شیراز، نیاز این کلانشهر است.

تذکر نسبت به وضعیت فرهنگی و اجتماعی مترو شیراز
عضو دیگر شورای شهر شیراز در این جلسه گفت: باتوجه به نقش مهم مترو در توسعه پایدار شهر، کاهش هزینه و زمان، جذابیت نقل و انتقال و... قطار شهری باید برای استفاده عموم مردم، محیطی امن باقی بماند.
افسانه خواست خدایی افزود: درحال حاضر به دلیل نقصی که در فرهنگسازی و جذب قشر نوجوان و جوان به فرهنگ ایرانی و اسلامی صورت پذیرفته و عدم نظارت بر رفتارهای فرهنگی اجتماعی در مترو، متاسفانه قطار شهری شیراز به محیطی ناامن جهت حضور اغلب مردم، خصوصا کودکان، نوجوانان و بانوان تبدیل شده و وضعیت فرهنگی و اجتماعی نامناسبی در مترو حاکم است.
وی ادامه داد: رفتارهای هنجارشکنانه در واگن های مترو و عدم نظارت میدانی مسئولین امر، به حدی رسیده است که اغلب خانواده ها نگران حضور فرزندان دانش آموزشان در این محیط اجتماعی هستند؛ ضمن اینکه یکی از دلایل این معضل، کمبود واگن بانوان بوده و بانوان شهر شیراز متقاضی افزایش واگن های ویژه بانوان و جداسازی آنها از دیگر واگن ها هستند.
خواست خدایی به دلیل وجود این وضعیت به شهردار شیراز تذکر داد و گفت: ضروری است که فورا به وضعیت فرهنگی و اجتماعی مترو شیراز رسیدگی و تعداد واگن های بانوان جهت رفع این معضل اجتماعی افزایش یابد.

واکنش به اقامت آمریکا عضو پیشین شورای شهر شیراز
همچنین محمد تقی تذروی عضو ششمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز یکشنبه در جلسه این شورا به ناآرامی‌های اخیر و نقش مهدی حاجتی عضو سابق این شورا که به خارج از کشور رفته است، اشاره کرد و افزود: "خرابکاری شرافتمندانه" از جمله کلماتی بود که این عضوسابق اصلاح طلب شورای پنجم شهر شیراز در حوادث اخیر سعی در جایگزین کردن آن با عملیات های ترور و خرابکاری را داشت.
تذروی که بعد از بازداشت حاجتی در شورای پنجم شهر شیراز جایگزین وی در این شورا شده بود و در شورای کنونی (ششم) نیز حضور دارد،ادامه داد: به تازگی مطلع شدیم که حاجتی دستمزد خیانت و وطن فروشی خود را با اقامت در آمریکا دریافت کرده است.
وی اضافه کرد: به راستی که واژه کاسبان خون برازنده این قبیله جانیان است که کیلومترها دورتر از ایران با تلاش در جهت ترور و آشوب و خرابکاری و خیانت هرچه بیشتر به سرزمین ایران بدنبال مزد و مجوز و مواجب از دشمنان این خاک می گردند.
عضو شورای شهر شیراز معتقد است که امروز بر همه طیف ها و سلایق سیاسی حاضر در کشور لازم است تا مرزبندی مشخص و معین با این تروریستهای کت و شلواری کاسب خون داشته باشند.
مهدی حاجتی متولد ۱۳۵۸ از فعالان سیاسی لیست امید راه یافته به دوره پنجم شورای اسلامی شهر شیراز بود.
حاجتی نخستین بار پنجم مهرماه ۹۷  بازداشت شد و  ۱۵ مهر ۹۷ با صدور قرار وثیقه ۲ میلیارد ریالی آزاد شد اما بار دیگر ۱۲ خردادماه ۹۸ برای اجرای حکم یکسال حبس راهی زندان شد.
بیستم شهریورماه همان سال محمدتقی تذروی عضو علی البدل شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه علنی این شورا سوگند خورد و به عنوان جانشین مهدی حاجتی عضو غائب شورا، فعالیت خود را آغاز کرد.
حاجتی در شهریور ۹۹ نیز به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس و ۲ سال تبعید محکوم شد.
حاجتی از حدود ۲ سال پیش به خارج از کشور رفت و در حوادث اخیر نیز توییت‌هایی در دعوت به اقدامات خشن و به آشوب کشیدن جامعه به ویژه استان فارس و کلانشهر شیراز داشت. به تازگی وی در توییتی از دریافت ویزای حقوق بشری آمریکا و خارج شدنش از یک کشور همسایه به مقصد ایالات متحده سخن گفته است.

بدهی ۳۰ هزار میلیارد تومانی دستگاه‌ها به شهرداری شیراز

تجلیل از بانوان خبرنگار به مناسبت روز زن
در ادامه این جلسه به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن، از بانوان خبرنگار حاضر در نود و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha