۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84999799
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ساخت فاز اول بیمارستان رازوجرگلان خراسان‌شمالی آغاز شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ساخت فاز اول بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان مرزی راز و جرگلان با جذب ۵۵ میلیارد تومان اعتبار وارد مرحله اجرا شد.

محمدرضا آذری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این میزان اعتبار به حساب پیمانکار پروژه واریز شده است و بی تردید آغاز عملیات اجرایی این طرح درمانی و بهداشتی نوید بخش توزیع عادلانه در شهرستان مرزی رازوجرگلان خواهد بود.

وی افزود: پروژه احداث فاز اول بیمارستان ۶۴ تخت خوابی این شهرستان با قراردادی بالغ بر ۶۸۰ میلیارد ریال در هفت هزار و ۷۰۰ متر مربع است.

آذری تصریح کرد: ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی از نیازهای اصلی این شهرستان مرزی است که از 2 سال گذشته کلنگ آن بر زمین زده شد.

وی یادآور شد: در سفر رییس جمهور به خراسان شمالی ۷۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل مصوبات سفر رییس جمهور برای تکمیل برخی پروژه های بهداشتی و درمانی استان تخصیص یافت.

مدیر امور مالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: این اعتبار برای احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی رازوجرگلان، تکمیل و تجهیز بیمارستان پورسینای آشخانه، تکمیل دانشکده داروسازی و چندین پروژه بهداشتی هزینه خواهد شد.

شهرستان راز و جرگلان با ۶۲ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

استان یک میلیون نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha