تقویت خط انتقال گاز مهمترین دستاورد سفر یک روزه وزیر نفت به خراسان رضوی+فیلم

مشهد-ایرنا- وزیر نفت روز یکشنبه برای بررسی میدانی شبکه گاز شمال شرق کشور و راهکارهای جلوگیری از افت فشار و اطمینان از تداوم پایداری کامل شبکه گاز شرق کشور به مشهد، تربت جام و فریمان سفر کرد که یکی از دستاوردهای این سفر دستور تقویت خط انتقال گاز به تربت جام بود.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت صبح دیروز یکشنبه وارد مشهد شد تا وضعیت شبکه گاز خراسان رضوی را که در سرمای بی سابقه اخیر دچار افت فشار و در چند مورد قطعی گاز شده بود را از نزدیک مورد بررسی قرار دهد.

حضور در جلسه ستاد انرژی خراسان رضوی، ستاد مدیریت بحران شهرهای تربت جام و فریمان و بازدید از انبار نفت شهید بیخوش مشهد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نفت بود.

جواد اوجی دیروز در جلسه ستاد انرژی خراسان رضوی و در ارتباط تصویری با رییس جمهور گفت: قطع گاز ترکمنستان که از پنجشنبه هفته گذشته صورت گرفت به واسطه مشکل پیش آمده در این کشور است و حتی بر اساس اخبار رسیده شهر عشق آباد پایتخت این کشور و استانهای مجاور آن در پایداری شبکه گاز و برق دچار مشکل شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت سعی شد تا با تغییر آرایش در بخش تولید و مصرف برای پایداری شبکه انتقال گاز به صورت لحظه ای تصمیم گیری شود تا دچار کمترین میزان قطع گاز در کشور و استان خراسان رضوی باشیم.

وزیر نفت گفت: متاسفانه از روز شنبه هفته جاری در برخی از نقاط جنوب استان خراسان رضوی دچار قطعی گاز شدیم که به سرعت گاز مایع در اختیار مردم این نواحی قرار گرفت و بخاری نفتی و گازی نیز توزیع شد.

اوجی افزود: دستور رییس جمهور برای تعطیلی مراکز آموزشی و ادارات شهر تهران کمک بزرگی به تامین گاز کشور کرد و در این مدت نزدیک به ۲ و نیم میلیون متر مکعب کاهش مصرف صورت گرفت.

وی سپس به تربت جام در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شرق مشهد رفت. تنها شهر کشور که حدود ۱۵ درصد از مجموع ۹۰ هزار مشترک گاز آن دچار قطعی شده اند و در ستاد مدیریت بحران این شهرستان شرکت کرد.

تقویت خط انتقال گاز مهمترین دستاورد سفر یک روزه وزیر نفت به خراسان رضوی

وزیر نفت در تربت جام گفت: حدود ۱۷ هزار مشترک در تربت‌جام دچار قطعی گاز هستند که برای این مشترکان نفت سفید رایگان و کپسول گاز توزیع شده است و ۱۷ هزار بخاری برقی نیز امروز بین مشترکان یادشده توزیع می شود.

اوجی افزود: عملیات خط تقویت انتقال گاز به تربت‌جام نیز به طول ۶۵ کیلومتر و با تامین اعتبار افزون بر پنح هزار میلیارد ریال اجرایی می‌شود تا در زمستان سال آینده شاهد قطعی گاز در این منطقه نباشیم.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر و در راستای الحاقیه مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان نیز برای طرح های عام المنفعه این شهرستان به عنوان هدیه در ایام میلاد دخت نبی اسلام در نظر گرفته شده است.

وی سپس در مسیر بازگشت از تربت جام به فریمان در ۷۵ کیلومتری شرق مشهد سفر کرد و در ستاد مدیریت بحران این شهرستان حاضر شد.

وزیر نفت در فریمان گفت: خراسان رضوی در پایان شبکه انتقال انرژی قرار دارد اما با درایت مسوولان استان و شرکت گاز در کنار همکاری مردمی، پویش "هر خانه، یک اتاق گرم" در این استان شکل گرفت و مردم پای کار آمدند و کمک کردند و مصرف گاز با کاهش همراه شد و شبکه گاز ‌در سراسر کشور پایدار است.

تقویت خط انتقال گاز مهمترین دستاورد سفر یک روزه وزیر نفت به خراسان رضوی

اوجی همچنین بر راه اندازی این پویش در سراسر کشور تاکید کرد و افزود: این پویش الگویی برای سراسر کشور است که کمک می‌کند شهری مثل فریمان با دمای ۲۸ درجه زیر صفر مشکلی در تامین سوخت نداشته باشد.

وی در بازگشت از فریمان به انبار نفت شهید بیخوش مشهد رفت و در جمع رانندگان نفتکشهای جاده پیما از زحمات آنها قدردانی کرد همچنین اوجی از مسوولان سازمان راهداری و پلیس راهور کشور نیز خواست تا تسهیل تردد تانکرهای سوخت رسان برای انتقال سوخت به نیروگاه های تولید برق کشور را در اولویت قرار دهند.

علی اصغر اصغری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی در خصوص نتایج سفر وزیر نفت به این استان گفت: طبق تصمیمات اتخاذ شده برای حل مشکل گاز جنوب خراسان رضوی توافق شد تا شرکت ملی گاز و پالایش و پخش برای ساخت خط لوله "تابش" از بندرعباس به رفسنجان و مشهد تسریع کنند تا استانهای در مسیر از نظر فرآورده های نفتی در سالهای آینده تامین باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha