کمک‌رسانی هلال احمر کرمانشاه به ۳۱۶ نفر از حادثه دیدگان در برف و کولاک

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت در ۷۲ ساعت گذشته به ۳۱۶ نفر از حادثه دیدگان در برف و کولاک استان کمک‌رسانی کردند.

«محمد باقر محمدی» روز دوشنبه به ایرنا توضیح داد: در ۷۲ ساعت گذشته و با توجه به بارش باران و برف در بیشتر نقاط استان، نیروهای عملیاتی مستقر در پایگاه‌های امدادی و شعبه های تابعه به این تعداد از مسافران، سرنشینان و دیگر هموطنان گرفتار شده در این حوادث امدادرسانی کردند.

وی مجموع کل حوادث روی داده طی این مدت را ۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۱۳ مورد این حوادث مربوط به حوادث ناشی از برف و کولاک، پنج مورد حوادث جاده ای و ۲ مورد آبگرفتگی منازل بود که نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به صورت شبانه روزی توانستند به یاری هموطنان خود برسند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تعداد کل مصدومان این حوادث را نیز ۲۲ نفر عنوان کرد و یادآور شد: در مجموع هشت نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند و ۳۱ نفر در پایگاه‌ها و اماکن امن اسکان اضطراری داده شدند.

انتقال ۵ مادر باردار گرفتار در برف و کولاک به مراکز درمانی

محمدی، از امدادرسانی و انتقال پنج مادر باردار توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر در مناطق برفگیر و سخت گذر استان نیز خبر داد و اضافه کرد: طی ۲ روز گذشته با توجه به عدم امکان حضور نیروهای فوریت‌های پزشکی در این مناطق تعداد این مادران باردار در پنج شهرستان با همکاری اورژانس انتقال یافتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان به رهاسازی تعداد ۱۱۷ دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک نیز اشاره کرد و گفت: ۲۵ نفر از مسافران یک دستگاه اتوبوس نیز که در محور گیلان‌غرب به اسلام آباد غرب گرفتار برف و کولاک شده بود نجات یافته و اسکان اضطراری یافتند.

آماده باش ۳۸ تیم عملیاتی هلال احمر کرمانشاه

وی تاکید کرد: هم اکنون ۳۸ تیم عملیاتی در پایگاه‌های امدادی و ۱۵ تیم پشتیبان نیز در شعب شهرستانی با بهره گیری از ۱۳۲ نجاتگر آموزش دیده ، ۲۲ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودرو نجات کمک‌دار و ۲۰ دستگاه خودرو کمک‌دار پشتیبان آماده امدادرسانی و ارائه خدمات به هم استانی ها و مسافران هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همچنین استقرار یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمادگی یک فروند بالگرد امدادی در استان را از دیگر اقدامات لجستیکی هلال احمر عنوان کرد و یادآور شد: هموطنان می‌توانند در صورت نیاز یا مشاهده هرگونه حادثه با شماره تلفن گویای ۱۱۲ تماس گرفته و از خدمات جمعیت هلال احمر بهره‌مند شوند.

به گزارش ایرنا، بارش برف و برودت هوا در استان کرمانشاه از روز جمعه هفته گذشته این استان را فرا گرفته و موجب بروز مشکلاتی در تردد رانندگان به ویژه در مناطق سردسیر و کوهستانی شده است.

ارتفاع برف در شهرستان سنقر به حدود ۳۵ سانتی متر و در برخی ارتفاعات پاوه به حدود یک متر رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha