میرزازاده: با چرخه انتخابی عدالت ورزشی اجرایی می‌شود/ از مسوولان استانی گلایه دارم

تهران- ایرنا- دارنده مدال نقره پیکارهای کشتی فرنگی ۲۰۲۲ بلگراد گفت: تدوین چرخه انتخابی و حضور مدعیان موجب بالا رفتن سطح فنی کشتی ایران شده و هیچ مدعی از پیش خود را ملی‌پوش قلمداد نخواهد کرد.

امین میرزازاده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: کادر فنی و ملی‌پوشان در سال ۲۰۲۳ برنامه زیادی دارند زیرا مسابقات قهرمانی آسیا، جهانی بلگراد، بازی‌های آسیایی، جام جهانی و چند تورنمنت رنکینگ‌دار در دستور کار است و باید ملی‌پوشان با نظر کادر فنی به این مسابقات اعزام شوند. من نیز تلاش دارم تا با کسب موفقیت در چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی به دوبنده تیم ملی برسم و در مسابقات جهانی به عنوان گزینشی المپیک پاریس و یا در بازی‌های آسیایی موفق ظاهر شوم.

وی یادآور شد: با حضور رقبا و مدعیانی پوشیدن پیراهن تیم ملی، کیفیت مسابقات داخلی نیز بالا می‌رود. تدوین چرخه انتخابی موجب رقابتی شدن اردوهای تیم ملی شده و کسی از پیش خود را نفر شماره یک نمی‌داند و این به سود کشتی ایران است.

فرنگی‌کار المپیکی تیم ملی همچنین با اشاره به وعده‌های مسوولان استان خوزستان گفت: پس از کسب عنوان نایب قهرمانی جهان در بلگراد، مسوولان استانی وعده‌هایی دادند که همچنان منتظر عملی شدن آن هستم. در این خصوص پیگیری نیز داشتم اما خبری از عملی شدن این وعده‌ها نیست. یکی از وعده‌ها قطعه زمین شهری بود که تا کنون محقق نشده است. وعده‌های دیگری نیز بود که مانند این وعده تا کنون عملی نشده‌ است.

دارنده طلایی امیدهای جهان ادامه داد: مسوولان فدراسیون کشتی به خوبی وعده‌های خود را عملی می‌کنند و حتی پیگیر دیگر خواسته‌های ما هم هستند. حقوق و پاداش‌ها توسط فدراسیون مرتب پرداخت می‌شود. فدراسیون در این چند سال امکانات لازم را برای قهرمانی و موفقیت ما فراهم کرده و نتیجه آن نیز رشد کشتی ایران در ۲ بخش فرنگی و آزاد است. من از سوی مسوولان استانی ‌آن‌گونه که باید حمایت نشدم و از این موضوع نیز گلایه دارم.

میرزازاده در ادامه با اشاره به مشکلات خود در استان خوزستان گفت: در استان حریف تمرینی نداشتم و این یکی از مهمترین مشکلات من تا پیش از شروع اردوهای تیم ملی کشتی فرنگی بود. اما با شروع اردوها اکنون در کنار دیگر ملی‌پوشان به تمرین می‌پردازم. حسن رنگرز بر تمرینات ما نظارت دارد و یک مربی با دانش و در سطح کلاس جهانی است. این نخستین اردوی من با حسن رنگرز است و امیدوارم بتوانیم از دانش و تجربه او به بهترین شکل ممکن استفاده کنم.

ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در پایان تصریح کرد:‌ تیم ملی کشتی فرنگی تا ۲۹ دی در اردو است و چند روز بعد از آن شماری از ملی‌پوشان برای حضور در مسابقات رنگینگ‌دار به زاگرب اعزام می‌شوند. من نیز به احتمال زیاد به مسابقات مصر اعزام خواهم شد.

اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان روزهای ۲۰ تا ۳۰ دی ماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده کمپ تیم‌های ملی شهید سلیمانی برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha