۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85000161
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۶۰ تن شن و نمک در جاده‌های کوهستانی ایلام پاشیده شد

ایلام- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام اعلام کرد: طی فعالیت سامانه بارشی شدید اوایل هفته جاری ۱۳۰ راهدار با به کارگیری حدود ۸۸ دستگاه ماشین آلات ۱۶۰ تن شن و نمک در مسیرهای کوهستانی این استان پاشیدند.

سید زاهدین چشمه خاور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بارش های شدید اوایل هفته جاری در استان افزود: این مدت با تلاش عوامل راهداری ریزش برداری در ۹۴ مقطع از محورهای این استان انجام شد.

وی با بیان اینکه براساس گزارش ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی فعالیت سامانه بارشی در ۱۳ محور ارتباطی از شهرهای استان بارش برف و باران گزارش شد: بیان کرد: در این مدت ۲۷۰ کیلومتر از محورهای شریانی استان توسط عوامل راهداری برف‌روبی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: ۳۲ تیم عملیاتی از راهداری ایلام با تعداد ۲۲۹ دستگاه ماشین آلات در کنار سایر دستگاه‌ها و پلیس راه در سطح جاده های استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.

چشمه خاور از ذخیره سازی ماسه و نمک به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع برف و یخبندان، در ۱۳ راهدارخانه استان خبر داد و یادآور شد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha