ضرورت تقویت نظرات مشورتی اداره حقوقی دادگستری

تهران - ایرنا - معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه گفت: نظرات مشورتی که اداره حقوقی دادگستری صادر می‌کند باید تقویت شود؛ این امر ضمن ایجاد وحدت قضایی به نوعی می‌تواند جایگزین اصلاح قوانین قضایی باشد.

به گزارش ایرنا از قوه قضاییه، بهزاد پورسید روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون اول قوه قضاییه و سایر مقامات قضایی برگزار شد، افزود: امیدوارم در معاونت حقوقی امکانی فراهم شود تا از توانمندی بالای قوه قضاییه برای تحقق اهداف کلان که میل به عدالت است، استفاده کنم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی که در نظام جمهوری اسلامی وجود دارد با تعامل سران قوا حل خواهد شد، گفت: در دیداری که با رئیس قوه قضاییه داشتم وی تاکید کرد تا در این حوزه باید فعالیت جدی داشته باشیم.

معاون حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه ظرفیت معاونت حقوقی را در کل کشور باید بکار بگیریم، اظهار داشت: در کنار این تعامل باید از ظرفیت‌ها برای قوه قضاییه استفاده کنیم تا بتوانیم به آنها تحقق بخشیم.

پورسید ادامه داد: در حوزه پژوهش در مباحث مربوط به آسیب‌شناسی مشکلات و حل آن از پژوهشگاه مرکز قوه قضاییه و مراکز بیرونی دستگاه قضایی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه موضوع استقلال دستگاه قضایی را باید جدی بگیریم، گفت: مظلومیت قوه‌ قضاییه در مسائل کلان و سیاست گذاری‌ها را درک می‌کنم؛ امیدوارم بتوانیم از ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده کنیم.

ضرورت تقویت نظرات مشورتی اداره حقوقی دادگستری

لوایح بر زمین مانده سال‌های گذشته در معاونت حقوقی حل و فصل شد

حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی معاون سابق حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در این مراسم گفت: معاونت حقوقی یک معاونت تصمیم ساز است و همه طرح‌ها، لوایح، بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها که منشا عمل دستگاه قضایی است در این معاونت تهیه می‌شود.

معاون سابق حقوقی قوه قضاییه با بیان اینکه همه لوایح بر زمین مانده از گذشته در معاونت حقوقی سرو سامان یافتند، گفت: اکنون در معاونت حقوقی قوه قضاییه کار بر زمین مانده‌ای نمانده جز چند مورد در مجلس شورای اسلامی که این موارد نیز توسط آقای پورسید انجام خواهند شد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی که پیش از این مسئولیت معاونت حقوقی قوه قضاییه را بر عهده داشت در حکمی از سوی رئیس دستگاه قضا به عنوان عضو معاون دیوان عالی کشور منصوب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha