۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 85000240
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشای دخالت شرکت صهیونیستی در جرائم قتل در میانمار

تهران- ایرنا- افشای اسناد جدید مبنی بر برنده شدن شرکت صهیونیستی «Cognite Software» در مناقصه فروش نرم افزارهای جاسوسی به یک شرکت دولتی در میانمار یک ماه قبل از کودتای نظامی فوریه ۲۰۲۱، بار دیگر از چهره تروریستی تل آویو و مشارکت آن در قتل و نقض حقوق بشر پرده برداشت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری العهد، یک شکایت حقوقی نشان می دهد که شرکت صهیونیستی «کوگنایت» یک ماه قبل از کودتای نظامی سال ۲۰۲۱ میلادی برای ارایه نرم افزار جاسوسی به یک شرکت مخابراتی وابسته به دولت میانمار قرارداد بسته است.

این شکایت شرکت «کوگنایت» و دیگر مقامات ناشناس در وزارتخانه های جنگ و خارجه رژیم صهیونیستی را که ناظر بر این نوع معاملات بودند، به «کمک و مشارکت در ارتکاب جنایات علیه بشریت در میانمار» متهم می کند.

این شکایت توسط یک وکیل به نام «ایتای ماک» و به نمایندگی از بیش از ۶۰ نفر اخیراً به دادستانی کل رژیم صهیونیستی ارائه شده و او کمپینی را هم در همین راستا راه اندازی کرد و خواستار انجام تحقیقات جنایی درباره این معامله شده است.

بر اساس این گزارش، نرم افزارهای جاسوسی می توانند امکان جاسوسی از تماس ها، پیام های متنی و ایمیل ها و صفحه هایی که کاربران دنبال می کنند را بدون کمک شرکت های اینترنتی و مخابراتی فراهم کند.

دادستان کل رژیم صهیونیستی تاکنون از پاسخ به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این شکایت خودداری کرده و وزارت خارجه این رژیم نیز از اظهار نظر درباره قرار داد این شرکت صهیونیستی با میانمار پرهیز کرده است.

به گزارش سازمان ملل، حکومت نظامی میانمار از زمان کودتا، هزاران نفر از جمله بسیاری از مخالفان سیاسی را به قتل رسانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha