هلال‌احمر خراسان رضوی ۴۵ گرمخانه را برای اسکان در سرما فراهم کرد

مشهد-ایرنا- سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: ۴۵ فضای گرم تجمعی یا گرمخانه در شهرها و روستاهای استان برای مواجهه با بحران سرما و قطع گاز توسط امدادگران هلال احمر راه‌اندازی شده است.

ابوالفضل رفیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز با فضای گرم و مناسب در مکانهایی مانند مساجد و سوله‌های ورزشی در شهرها و روستاهای استان خراسان رضوی از جمله مشهد و تربت جام ایجاد شده است.

وی بیان کرد: ایجاد مراکز گرم تجمعی بویژه در شهرها و روستاهایی که با قطعی یا کاهش فشار گاز روبرو بودند بسیار مفید و مورد استقبال قرار گرفته است.

سرپرست معاونت امداد خراسان رضوی بیان کرد: این مراکز با هزار و ۳۵۱ چراغ والور تجهیز شده است و در کنار سایر تجهیزات شاهد خدمت رسانی مفیدی به مردم در این زمینه هستیم.

وی افزود: علاوه بر این به صورت ویژه تعداد هشت هزار والور شب گذشته برای توزیع در شهرستان تربت جام به فرمانداری تحویل داده شده است.

رفیعی گفت: درطول یک هفته اخیر در جاده ها و پایگاههای امدادی استان ۶۳۰ نفر اسکان اضطراری داده شدند.

وی یادآور شد: توصیه اکید صرفه جویی و نیز تدبیر برای داشتن سوخت جایگزین است، ضمن اینکه کرسی برقی یا چراغ هایی با افت فشار کم می تواند جایگزینی برای سیستم گرمایشی در شرایط کنونی باشد.

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی تاکید کرد: زنان باردار، افراد کهنسال، کودکان و افراد بیمار در این شرایط از سفرهای غیرضروری پرهیز کنند و چنانچه مجبور به سفر شدند حتما لباس گرم، مواد غذایی، شارژ موبایل، سوخت و اقلام مایحتاج را برای چند ساعت داشته باشند تا در صورت وقوع حادثه و رسیدن نیروهای امدادی دچار بحران نشوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha