۲۶ دی ۱۴۰۱، ۱۶:۱۸
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85000541
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پسکوف: تانک‌های ارسالی انگلیس به اوکراین «خواهند سوخت»

تهران-ایرنا- دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین امروز دوشنبه گفت، تانک هایی که انگلیس قصد دارد به اوکراین ارسال کند، «خواهند سوخت» و هشدار داد ارسال دور جدید تسلیحات پیشرفته  به اوکراین، تغییری در روند جنگ ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز با اعلام این مطلب افزود: دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره تصمیم انگلیس برای ارسال تانک های «چلنجر۲» به اوکراین گفت: «آنها از این کشور [اوکراین] به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف ضد روسی خود استفاده می کنند».

پسکوف اظهار داشت: این تانک ها نیز مانند بقیه خواهند سوخت. تدارکات نظامی جدید از سوی کشورهایی مانند انگلیس و لهستان تغییری در شرایط موجود ایجاد نخواهد کرد.

رویترز افزود: از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و متحدانش سلاح هایی به ارزش ده ها میلیارد دلار شامل سامانه های موشکی، پهپاد، وسایل نقلیه زرهی و سامانه های ارتباطی در اختیار اوکراین قرار داده اند.

انگلیس روز شنبه اعلام کرد که ۱۴ فروند تانک جنگی نوع «چلنجر ۲» را با سامانه های توپخانه ای پیشرفته در هفته های آینده به اوکراین ارسال خواهد کرد.

رویترز نوشت: اولاف شولتس صدر اعظم آلمان تحت فشار است تا به آلمان به عنوان سازنده تانک های جنگی لئوپارد ۲ و دیگر کشورها که این تانک را در اختیار دارند، اجازه دهد این تانک ها را به اوکراین صادر کنند تا از این طریق حمایت بین المللی نظامی از کی‌یف را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه در لندن روز شنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که ارسال تانک‌های چلنجر ۲ انگلیس به کی‌یف، بیش از کمک به ارتش اوکراین منجر به تشدید جنگ و افزایش تلفات بیشتر خواهد شد.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: آوردن تانک‌ها به میدان جنگ به جای پایان دادن به خصومت‌ها، تنها به تشدید جنگ و تلفات بیشتر از جمله غیرنظامیان کمک خواهد کرد. البته به نظر می‌رسد هدف لندن هم طولانی کردن جنگ باشد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس روز شنبه در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ضمن مرور بر آخرین وضعیت جنگ، اعلام کرد که این کشور در ادامه حمایت از کی‌یف علیه مسکو، تانک‌های چلنجر ۲ به اوکراین ارسال خواهد کرد.

چلنجر ۲ ، تانک زره پوش و بسیار متحرکی است که برای استفاده در منطقه آتش مستقیم طراحی شده است. نقش اصلی این تانک نابود یا خنثی کردن تجهیزات زرهی دشمن است. همچنین توانایی درگیری با اهداف سخت و نرم از دیگر ویژگی‌های این تانک است که می‌تواند در درگیری‌های با شدت بالا، ضد شورش و حفظ صلح عمل کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha