ایجاد منطقه ویژه گردشگری سپیدان در سطح ملی در حال پیگیری است

شیراز-ایرنا-نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری سپیدان گفت:‌ ایجاد منطقه ویژه گردشگری در این شهرستان در سطح ملی در حال پیگیری است و در این زمینه مکاتبات استاندار فارس به معاون اول رئیس‌جمهور و اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان به وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گرفته است.

محسن علیزاده یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: به دنبال این هستیم که در شهرستان سپیدان مدل و روشی را تعریف کنیم تا بتوانیم کل مقیاس این شهرستان را به عنوان منطقه آزاد یا ویژه گردشگری معرفی کنیم؛ این موضوع با گفتمان پی در پی در اذهان مدیران و مسئولین در حال شکل‌گیری است.
وی اظهار داشت: در مکاتبه استاندار فارس با معاون اول رئیس‌جمهور هم به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان اشاره و معرفی این شهرستان به عنوان منطقه ویژه گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.
این نماینده مجلس گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس پیشنهاد خود را مبنی بر معرفی این شهرستان به عنوان منطقه ویژه گردشگری به صورت مکتوب برای وزارت میراث فرهنگی ارسال کرده است.
وی اضافه کرد: تحقق این پیشنهاد می‌تواند رویکرد و نوع مواجهه ما را با صنعت گردشگری در کشور و استان فارس تغییر بدهد؛ کشور ایران می‌تواند مثل سایر کشورهای همسایه از این صنعت بهره کافی ببرد چراکه کشورمان در بخش گردشگری ظرفیت‌های بیشتری در مقایسه با کشورهای همسایه دارد و اگر بتوانیم این فهم را در همه دستگاه‌ها و مدیران تصمیم‌گیر ایجاد کنیم حتما به یک نقطه مطلوب خواهیم رسید.
علیزاده ادامه داد: در معاونت امور زائرین و گردشگری استانداری فارس هم مکاتبه‌ای با دانشگاه‌ها صورت گرفته است که بر اساس آن دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری به انجام تحقیقات و ارائه پایان‌نامه‌ای با همین موضوع ترغیب شوند.
نماینده مردم سپیدان در مجلس با بیان اینکه رونق گردشگری قطعا به ایجاد درآمدزایی و اشتغال در این شهرستان کمک می‌کند، گفت: در شهرستان سپیدان به دنبال ایجاد صنایع پاک هستیم. هرچند به دلیل آب بسیاری که در این شهرستان وجود دارد انگیزه و تمایل برای ایجاد صنایع آب‌بر با آلایندگی بالا زیاد است اما تاکنون اجازه راه‌اندازی این نوع صنایع را نداده‌ایم و قطعا همین سیاست را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم از صنایع پاک و با آلایندگی حداقلی در این شهرستان بهره ببریم.
علیزاده با بیان اینکه در این شهرستان به دنبال ایجاد صنایع پاک هستیم،گفت:هرچند به دلیل آب بسیاری که در شهرستان سپیدان وجود دارد انگیزه و تمایل برای ایجاد صنایع آب‌بر با آلایندگی بالا زیاد است اما تاکنون اجازه راه‌اندازی این نوع صنایع داده نشده است.
وی در ادامه اظهار کرد: یکی از مهمترین محورهای توسعه در کشور ایجاد راه‌های مواصلاتی است؛ متأسفانه شهرستان سپیدان‌ در یک بن‌بست واقع شده و در ابتدا باید به دنبال ایجاد راه‌های مواصلاتی برای خروج از بن‌بست این شهرستان باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس ادامه داد: طرحی برای اتصال سپیدان به محور اقلید-یاسوج از سال‌های گذشته دنبال می‌شده که این طرح را در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ کردیم و انتظارمان از اداره‌کل راه و شهرسازی این است که مناقصه آن را هرچه سریعتر برگزار کنند تا بتوانیم شاهد محقق شدن این مهم باشیم.
علیزاده بیان کرد: از دیگر موضوعات در زمینه اتصال راه‌ها در این شهرستان؛ اتصال سپیدان به آزادراه شیراز-اصفهان است که با موافقت شرکت زیرساخت آزادراه کشور موفق شدیم یک مجوز برای تبادل و دسترسی راحت‌تر به این شهرستان از منطقه شمال غربی آن بگیریم.

به گزارش ایرنا؛ سپیدان در شمال غربی استان فارس و مرکز آن شهر اردکان در ۸۰ کیلومتری غرب شهر شیراز قرار گرفته است؛ سپیدان در دل دره‌ای در میان کوه‌های زاگرس واقع شده که زمستان‌هایی سرد و تابستان‌هایی خنک دارد. پیست اسکی پولادکف که در سپیدان واقع شده یکی از بزرگترین پیست‌های اسکی ایران شناخته می‌شود که حدود ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و در بیشتر فصول سال به گردشگران خدمات ارائه می‌کند. این شهر همچنین از جاذبه‌های گردشگری بسیاری از جمله برج خلار، چله‌گاه، تنگه گمبیل، تنگه تیزآب، تنگه رودشیر، تنگه غوره‌دان، آبشار مورزیان، آبشار چیکان و آبشار مارگون برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha