جهش تولید در۶۷هزارهکتار از دیمزارهای کهگیلویه و بویراحمد تحقق یافت

یاسوج- ایرنا- رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعهد استان در طرح جهش تولید دیمزارها ۶۰ هزار هکتار بوده که در نهایت با ثبت بیش از ۶۷ هزارهکتار و تعداد ۱۳ هزار و ۸۳۸ قرارداد منعقد شده، برنامه ابلاغی وزارتخانه تحقق یافته و موفق به کسب رتبه نخست در اجرای این طرح مهم در کشور شده است.

سید علی معتمدی‌پور روز چهار شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دومین سال اجرای این طرح، تعهد استان ۶۰ هزار هکتار بوده که ۲ برابر میزان سال گذشته می باشد.

وی افزود: بر اجرای این طرح و پیشرفت لحظه ای آن نظارت کامل صورت گرفت و آموزش و فرهنگ سازی کارشناسان این سازمان منجر به اشتیاق کشاورزان و افزایش سطح تعهد استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد هدف از اجرای این طرح را ارتقای بهره وری و پشتیبانی از تولید عنوان کرد.

معتمدی پور حصول این نتیجه را دستاورد تلاش های شبانه روزی گروه مدیریتی و کارشناسان این سازمان به خصوص کارشناسان پهنه در کنار هم دانست.

وی گفت: مجموعه کارشناسان جهاد کشاورزی حتی در روزهای تعطیل هم دست از کار نکشیده و برای تحقق هدف اقتدار و امنیت غذایی کشور تلاش کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پایش سطوحی که در طرح جهش تولید دیمزارها ثبت شده تا پایان مرحله برداشت همچنان ادامه خواهد داشت.

طرح جهش تولید در دیمزارهای کهگیلویه و بویراحمد برای محصولاتی چون گندم، جو،کلزا،علوفه،نخود و گلرنگ اجرا شده است.

سالیانه بیش از ۵۰۰ هزار تن محصول معادل نیمی از کل تولیدات کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در بیش از ۱۳۲ هزار و ۵۱۱ هکتار مزرعه این استان کشت و تولید می شود که ۱۳۰ هزار تن از این میزان گندم است.

حدود ۹۰ هزار هکتار از ۱۳۳ هزار هکتار زمین زراعی کهگیلویه و بویراحمد دیم و بقیه آبی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha