مدیرکل ارشاد استان تهران: چله فرهنگی عهد واره مهدویت درماه رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود

بهارستان- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام کرد: از اوایل ماه رجب تا نیمه شعبان طی چهل روز یک چله فرهنگی و هنری با نمایش آثار و رویدادهای مردمی در ۱۶ قالب تحت عنوان عهد واره سراسری چله مهدویت در کشور برگزار می شود.

محمد خراسانی زاده روز سه شنبه در گفت ,گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای شهرستان های استان تهران اظهار داشت: الگو سازی فعالیت های خوب و مفیدی که می تواند در سایر شهرستان های این استان استفاده شود مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نقاط مشترک فرهنگ بومی در شهرستان های مجاور از جنس مساله و نیز ارائه راهکارهای تخصصی در این جلسات قابل طرح است.

وی در خصوص اولویت های فرهنگی استان تهران بیان کرد: در تلاش برای تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی هستیم چرا که با وجود سپری شدن سال های متمادی از زمان تدوین این سند در سطح کشور، طی ۲ سال گذشته استان ها برای بهره گیری از آن دست به کار شده اند.

خراسانی زاده اظهارداشت: با وجود آنکه استان تهران در برش ابتدایی استان ها وجود نداشت اما در شورای فرهنگ عمومی استان تهران مصوب کرده ایم که به صورت چنین برشی را تدوین کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: در این خصوص گام های اولیه که شناسایی مسائل بود آغاز شده و مصوبات اولیه انجام شده و تا پایان سال ۱۴۰۱ برش استانی مشخص می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این نقشه کمک می کند ظرفیت ها در سطح شهرستان ها هم افزا و نقش هر دستگاه مشخص شود و قابل سنجش و ارزیابی باشد، به طبع در این میان اگر بودجه ای امکان تخصیص داشته باشد با وجود این نقشه راحت تر می تواند سر جای خودش تحقق یابد.

مدیرکل ارشاد استان تهران: چله فرهنگی عهد واره مهدویت درماه رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود

خراسانی زاده ادامه داد: برنامه های متعددی را در استان تهران پیش بینی کرده‌ایم، یکی از این برنامه ها، جشنواره خوشنویسی رضوی است که امسال برای نخستین بار این استان میزبان چنین حوزه تخصصی است که با حضور هنرمندان در عرصه های مختلف خوشنویسی در خطوطی چون نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و خطوط ۶ گانه آغاز به کار کرده و آثار در حال جمع آوری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اظهار داشت: این جشنواره با همراهی انجمن خوشنویسان استان، این اداره کل و بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در اردیبهشت سال ۱۴۰۲ با حضور تمامی خوشنویسان برتر کشور برگزار می شود.

وی در مورد عهد واره سراسری چله مهدویت نیز اعلام کرد: از اوایل ماه رجب تا نیمه شعبان که چهل روز است یک چله فرهنگی و هنری با رویدادهای مردمی در ۱۶ قالب تحت عنوان عهد واره سراسری چله مهدویت در کشور برگزار می شود.

خراسانی زاده اضافه کرد: برای این عهدواره دبیرخانه های تخصصی ۱۶ گانه ای طراحی شده که هر کدام در یکی از شهرستان های استان تهران قرار گرفته است که از پنجم ماه رجب آغاز به کار خواهد کرد و برنامه های خوبی را در سطح کشور خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: سه شهرستان اسلامشهر حوزه کتاب و کتابخوانی، بهارستان در حوزه گرافیک و تصویرسازی و رباط کریم در بخش فیلم نامه و نمایش نامه نویسی به عنوان دبیرخانه تخصصی انتخاب شدند و رویدادهای مختلفی را پیگیری می کنند.

شهرستان بهارستان با جمعیت بیش از ۷۵۰ هزار نفر سه شهر نسیم شهر، گلستان و صالحیه در جنوب غربی استان تهران یکی از شهرهای پر تراکم با کمترین وسعت جغرافیایی در کشور است.

شهرستان بهارستان نماد پایتخت شور عاشورائیان استان تهران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha