۲۹ دی ۱۴۰۱، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85001065
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال تردد در محورهای چهارمحال و بختیاری ۲۴درصد رشد داشت

شهرکرد- ایرنا- رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری به افزایش ۲۴ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت:امسال ۱۰ نفر در محورهای مواصلاتی استان برا اثر حادثه تصادف فوت کردند.

سرهنگ غلامعلی نوربخش روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین علت تصادفات در این مدت بی‌توجهی به هشدارهای عوامل پلیس راه از جمله استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و فاصله طولی بود، که این عوامل به عنوان سه عامل اصلی تصادفات رانندگی در این مدت در استان اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه واژگونی خودرو و انحراف از جاده بیشترین تصادفات منجر به خسارت، فوتی و جرحی استان را تشکیل می‌دهد، گفت: در طرح زمستانی پلیس راه علاوه بر ارائه هشدار به رانندگان در خصوص رعایت اصول رانندگی و استفاده از تجهیزات، امدادرسانی در مناطق برفگیر از جمله گردنه‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

نوربخش به افزایش ۲۴ درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان از ابتدای سالجاری تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و افزود: افزایش آمار تصادفات باعث ایجاد مشکل برای سایر رانندگان به دلیل مسدود شدن محور، ایجاد ترافیک در محورهای مواصلاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح زمستانی پلیس راه و سایر دستگاه‌های امدادی تا اواسط اسفندماه ادامه دارد، گفت: در این طرح نیروهای پلیس راه و راهداری در چهار پایگاه پلیس راه استان در گردنه‌های کوهرنگ، بره‌مرده شهرستان اردل و گوشنگلی در شهرستان بروجن به لردگان و گردنه خلک شهرکرد فعال شدند.

رییس پلیس راه چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: برای اجرای این طرح تمام نیروهای راهداری و پلیس راه به صورت آماده‌باش هستند تا به در راه‌ماندگان و یا حوادث احتمالی و یا بروز حوادث در زمان بحران و بارش برف و باران امدادرسانی کنند.

وی گفت: تیم‌های پلیس راه در طرح‌ زمستان به صورت شبانه‌روز در این پایگاه برای خدمات‌رسانی و کمک به خودروهای در راه مانده و برای جلوگیری از انسداد مسیر در مواقع بارش برف و کولاک مستقر می‌شوند.

نوربخش به افزایش برخورد پلیس راهور با تخلفات حادثه‌ساز از جمله سرعت، سبقت غیرمجاز و انحراف اشاره کرد و گفت: این عوامل از مهمترین عوامل بروز تصادفات در محورهای مواصلاتی استان است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ دراستان ۴۹ نقطه حادثه‌خیز شناسایی شد، گفت: در یک برنامه زمان‌بندی اصلاح و آشکارسازی ۲۷ نقطه در دستور کار شورای ترافیک از جمله ادارات راهداری و راه و شهرسازی قرار گرفت که از این تعداد ۱۲ نقطه تاکنون َآشکارسازی شده و رفع مابقی نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، اجرای این طرح‌ها و رفع نقاط حادثه خیز نیازمند تامین اعتبار و همکاری و همراهی بیشتر ادارات راه و شهرسازی و راهداری استان دارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha