۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85001132
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امسال ۸۰ نیروی درمانی در علوم پزشکی خراسان‌شمالی جذب شدند

بجنورد- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: امسال ۸۰ نیروی درمانی با هدف توسعه سلامت در مراکز بهداشتی و جامع سلامت استان جذب و بکارگیری شدند.

دکتر محمدرضا اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد نیروی درمانی، ۶۰ نفر پزشک عمومی، هشت نفر دندانپزشک، ۱۰ نفر کارشناس مامایی و ۲ نفر نیز کارشناس علوم آزمایشگاهی است.

وی افزود: همچنین در راستای ارتقای سلامت روستاها امسال ۵۹ بهورز پس از گذراندن دوره ۲ ساله آموزش در خانه های بهداشت روستایی استان بکارگیری شدند.

اکبری ادامه داد: حضور این نیروها در مراکز بهداشتی استان کمک بزرگی به تامین و رفع کمبود نیروی انسانی و ارتقای سطح سلامت مردم می کند.

وی با اشاره به بهره برداری از ۱۰ طرح سلامت محور در سالجاری گفت: مرکز خدمات جامع سلامت خرتوت در مانه و سملقان، مرکز خدمات جامع سلامت اینچه سفلی و مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی چناران در بجنورد از طرح های شاخصی بودند که با بهره برداری از آنها حدود ۲۶ هزار نفر در استان از خدمات بهداشتی و درمانی این مراکز بهره‌مند شدند.

ارایه خدمات بهداشتی رایگان به ۷۵ هزار دانش آموز

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: در ۹ ماه امسال ۷۵ هزار دانش آموز استان خدمات مراقبتی و بهداشتی پوست و مو، بیماری سل، دهان و دندان، سلامت اجتماعی، شنوایی، آسم، کنترل فشار خون و سلامت روان را به صورت رایگان دریافت کرده‌اند.

اکبری افزود: در پایه اول ابتدایی از ۲۷ هزار و ۹۳۲ دانش‌آموز ثبت شده در سامانه سیب، ۱۶ هزار و ۵۶۸ نفر، در پایه چهارم ابتدایی ۳ هزار و ۱۵۹ نفر از ۱۶ هزار و ۶۲۱ دانش‌آموز، در پایه هفتم ۳ هزار و ۸۰۳ نفر از ۱۵ هزار و ۹۸۳ دانش‌آموز و در پایه دهم ۵ هزار و ۳۷۳ نفر از ۱۴ هزار و ۴۹۳ دانش آموز، خدمات مراقبتی را دریافت کردند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان یک میلیون نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha