مسابقات کاپ آزاد والیبال ساحلی کشور در کیش آغاز شد

کیش - ایرنا - مسابقات کشوری والیبال ساحلی آقایان کاپ آزاد یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جزیره کیش آغاز شد.

رییس مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مسابقات با حضور ۳۶ ورزشکار از ۶ استان از امروز تا جمعه در پلاژ آقایان این جزیره برگزار می شود.

عزیز الله فرضی پور افزود: در مسابقات کشوری والیبال ساحلی آقایان کاپ آزاد ، شرکت کنندگان در قالب ۱۸ تیم برای کسب مقام های برتر با هم به رقابت می پردازند.

وی اضافه کرد: شرکت کنندگان این مسابقات از استان های تهران، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، هرمزگان، تهران و کیش هستند که برای شناسایی برترین ها ۴۰ مسابقه برگزار می شود.

مجموعه ی والیبال ساحلی جزیره کیش شامل سه قطعه زمین استاندارد است که با داشتن ویژگی های ممتازی نظیر شن های نرم و فاقد هرگونه سنگ، همه ساله میزبان مسابقات ملی و بین المللی است.

کیش ۴۳۹ هزار متر مربع فضای ورزشی دارد که سرانه ورزشی آن ۱۱ متر برای هر نفر بوده که ۱۱ برابر کل کشور و چهار برابر میزان جهانی است‌؛ اکنون ۴۶ هیات ورزشی در جزیره کیش فعال بوده که حدود هفت هزار ورزشکار سازمان یافته و بیمه شده و ۶۷ مربی در آن فعالیت دارند.

این جزیره از دیرباز تاکنون به دلیل موقعیت استراتژیک، زیبایی های بی نظیر و توسعه همه‌جانبه اقتصادی و گردشگری مقصد گردشگران و فعالان حوزه تجارت و اقتصاد بوده و همواره یکی از مطرح ترین مناطق آزاد کشور محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha