۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85001220
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زمین برای ساخت مسکن ۵۰۰ مددجوی بهزیستی دزفول اختصاص یافت

دزفول-ایرنا- رییس اداره بهزیستی شهرستان دزفول گفت: زمینی برای ساخت ۵۰۰ مددجوی بهزیستی شهرستان دزفول در منطقه زیباشهر اختصاص یافت.

سعید ایثاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از اقدامات مهم سازمان بهزیستی، کمک به مددجویان و توان خواهان برای تهیه مسکن است.

وی ادامه داد: سال گذشته آمار مددجویانی که فاقد مسکن و واجد شرایط بودند جمع آوری و در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام شدند.

رییس بهزیستی دزفول بیان کرد: جلسات زیادی با همت فرماندار و نماینده دزفول در این خصوص تشکیل و با کمک اتحادیه مسکن این افراد دسته بندی و زمین موردنظر از مسکن و شهرسازی برای آنها تهیه شد.

وی با بیان اینکه زمین‌های موردنظر در زیباشهر در مرحله تسطیح هستند، افزود: در حال حاضر طرح اقدام ملی مسکن ویژه مددجویان در چهار سایت آغاز شده و ۵۳ نفر از مددجویان متقاضی، آورده اولیه را نیز واریز کرده‌اند.

ایثاری به پیشرفت ۱۰ درصدی این طرح برای متقاضیانی که آورده را واریز کرده‌اند، اشاره کرد و گفت: تلاش می‌شود با مشارکت.های مردمی و فراخوانی که به نیکوکاران برای تامین مسکن مددجویان بهزیستی داده می.شود میزان آورده کمتر شود و افراد بی‌سرپرست، ایتام و معلولان شدید و نیازمند به مسکن ارزان دست یابند.

وی با بیان اینکه واحدها به صورت ۲ واحدی و سه واحدی در قالب ۷۵متری و ۹۵ متری در این طرح ساخته می‌شوند، افزود: همه معلولان در طبقات همکف ساکن می‌شوند ضمن اینکه در این واحدها ویژه معلولان نیز مناسب سازی خواهند شد.

رییس بهزیستی دزفول گفت: سازمان بهزیستی برای کمک به تهیه مسکن مددجویان، مبالغی به عنوان بلاعوض پرداخت خواهد کرد و هزینه انشعابات نیز برای مددجویان رایگان خواهد بود.

ابتدای امسال، عملیات ساخت ۱۰۸ واحد مسکونی ویژه مددجویان در زیباشهر دزفول آغاز شده بود که اکنون با پیگیری های صورت گرفته توانستیم این تعداد را به ۵۰۰ مسکن افزایش دهیم.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر هشت هزار و ۴۰۰ نفر تحت پوشش بهزیستی دزفول هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha