۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85001241
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تضعیف توان ارتش انگلیس پیامد جنگ اوکراین

۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۵۱
کد خبر: 85001241
تضعیف توان ارتش انگلیس پیامد جنگ اوکراین

تهران-ایرنا- پاتریک سندرز (Patrick Sanders) رئیس ستاد کل ارتش انگلیس اعتراف کرد که ارسال تانک به اوکراین، توان ارتش را به طور موقت ضعیف‌تر خواهد کرد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، تارنمای شبکه اسکای نیوز انگلیس عنوان کرد: پاتریک سندرز در اعترافی غیرمتعارف اظهار داشت که ارسال تانک و تجهیزات توپخانه‌ای به اوکراین به طور موقت ارتش را تضعیف می‌کند و توانایی آن را برای مقابله با روسیه کاهش می دهد.

وی گفت: ارائه این قابلیت‌ها باعث می‌شود که ارتش ما به طور موقت ضعیف‌تر شود، این موضوع قابل انکار نیست.

این ژنرال انگلیسی تاکید کرد که بازگرداندن و احیای قابلیت و توان جنگی ارتش یک ضرورت «اساسی و مهم» است.

سندرز اظهار داشت، اوکراین اکنون به تانک ها و تفنگ های ما نیاز دارد. می دانم که از آنها به خوبی استفاده خواهند کرد و مدعی شد تعهد انگلیس، سایر متحدان این کشور را تشویق می‌کند تا با سلاح‌های بیشتری از این رویه پیروی کنند.

ژنرال انگلیسی مدعی شد: با شکست روسیه در اوکراین، کشور ما امن تر می شود و به عنوان یکی از اعضای ناتو تحت حفاظت اصل دفاع جمعی خواهیم بود.

اسکای نیوز نوشت: این اظهارات ژنرال انگلیسی از طریق یک پیام داخلی به ارتش که از طریق ویدئویی منتشر شد مطرح شده و به نظر می رسد به منظور فشار بر خزانه داری به منظور تعهد بیشتر برای افزایش بودجه دفاعی طراحی شده است.

این رسانه افزود، نسخه ای از این پیام ویدئویی را رویت کرده است.

بن والاس وزیر دفاع انگلیس نیز طی سخنانی در پارلمان این کشور تایید کرد که کشورش ۱۴ تانک جنگی چلنجر ۲ و سلاح های توپخانه ای را به عنوان بخشی از بسته جدید حمایت نظامی انگلیس به کی یف ارسال می کند.

به گزارش ایرنا، سفارت روسیه در لندن در واکنش به این تصمیم انگلیس، در بیانیه‌ای ارسال تانک‌های چلنجر۲ به اوکراین را موجب طولانی شدن جنگ توصیف کرده است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز گفت، تانک هایی که انگلیس قصد دارد به اوکراین ارسال کند، در آتش «خواهند سوخت» و هشدار داد ارسال دور جدید تسلیحات پیشرفته به اوکراین، تغییری در روند جنگ ایجاد نخواهد کرد.

ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس این هفته در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین ضمن مرور بر آخرین وضعیت جنگ، اعلام کرد که این کشور در ادامه حمایت از کی‌یف علیه مسکو، تانک‌های چلنجر ۲ به اوکراین ارسال خواهد کرد.

چلنجر ۲ ، تانک زره پوش و بسیار متحرکی است که برای استفاده در منطقه آتش مستقیم طراحی شده است. نقش اصلی این تانک نابود یا خنثی کردن تجهیزات زرهی دشمن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha