مقدمات پرداخت تسهیلات هزار و ۶۱۵ میلیارد تومانی تبصره ۱۶ در چهارمحال و بختیاری فراهم شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل مقدمات پرداخت یک هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ در استان فراهم شده و از هفته آینده اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدکاظم منزوی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه اشتغال این استان افزود: ابلاغ استانی و شهرستانی پرداخت تسهیلات متناسب با شیوه‌نامه ارسالی از تهران بزودی انجام می‌گیرد و از هفته آینده پرداخت تسهیلات به کارآفرینان شروع می‌شود.

وی ادامه داد: در قانون بودجه ۱۴۰۱، تسهیلات تبصره ۱۶ در اختیار استانداری‌ها قرار گرفته است و طبق شیوه‌نامه ارسالی از تهران تفکیک استانی، شهرستانی و بانکی این اعتبارات مشخص شده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ۱۸ بانک عامل در استان مسوول پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ هستند که بنا بر رسته‌های شغلی و در قالب ۲ بخش خوداشتغالی و کارآفرینی این تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود.

منزوی از تشکیل کمیته نظارت بر نحوه اعطای تسهیلات تبصره ۱۶ خبر داد و گفت: به منظور جلوگیری از انحراف در پرداخت تسهیلات علاوه‌بر کمیته‌های فنی، یک کمیته نظارت نیز تشکیل می‌شود تا پرداخت تسهیلات به درستی انجام گیرد و در نهایت منجر به اشتغال پایدار در استان شود.

پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ با نظارت دقیق همراه می‌شود

مقدمات پرداخت تسهیلات هزار و ۶۱۵ میلیارد تومانی تبصره ۱۶ در چهارمحال و بختیاری فراهم شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: در کل استان یک هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۶ به استان اختصاص یافته است که در بخش خوداشتغالی با نرخ چهار درصد و سقف ۱۵۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود.

محسن مولوی افزود: اگر برخی رسته‌ها نیاز به مبلغ بیشتر داشته باشد با دریافت مجوز از بانک مرکزی پرداخت تسهیلات در بخش خوداشتغالی تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تسهیلات تبصره ۱۶ برای توسعه و تکمیل واحدهای تولیدی نیز به کارآفرینان قابل پرداخت است، تصریح کرد: در این بخش نیز پرداخت تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و با سقف چهار میلیارد تومان به کارآفرینان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در طرح‌های کارفرمایی و کارآفرینی پرداخت تسهیلات برای تثبیت اشتغال از طریق پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش تا سقف همان چهار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی شده است.

مولوی نظارت بر نحوه پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ را نیز بسیار مهم دانست و گفت: در همین راستا کمیته‌های نظارت در سطح استان و شهرستان‌های تشکیل می‌شود تا با نظارت دقیق بتوان تسهیلات را در جای واقعی خود هزینه کرد.

وی از مدیران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی استان درخواست کرد تا در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، افرادی را برای برخورداری از تسهیلات تبصره ۱۶ معرفی کنند که علاوه‌بر اینه اهلیت داشته باشند بلکه طرح‌های آنها متناسب با زیست‌بوم اشتغال استان باشد تا از محل معرفی افراد واجد شرایط اشتغال پایداری در استان ایجاد شود.

به گزارش ایرنا، هدف بند دال تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور که در جهت پرداخت تسهیلات خوداشتغالی و ایجاد مشاغل خانگی و پایدار است، فقرزدایی و توانمندسازی عنوان شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۱ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha