۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85001320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مصرف گاز خراسان شمالی نزولی شد

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۱:۱۱
کد خبر: 85001320
مصرف گاز خراسان شمالی نزولی شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: میزان مصرف گاز مشترکان استان در پیک سرما به حدود هفت میلیون متر مکعب رسید که در شبانه روز گذشته با مصرف ۶ میلیون و ۳۲۶ هزار متر مکعب نزولی شد.

سید محمود هاشمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شرایط جریان گاز در این استان پایدار است و مشترکان این شرکت امروز به نسبت ۲ روز گذشته ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز کمتری استفاده کردند.

وی افزود: گاز هفت صنعت بزرگ و ۱۱ هزار واحد تجاری و اصناف غیرضرور واحدهای تولیدی این استان همزمان با برودت هوا و کاهش محسوس دما قطع و توانست کمک زیادی به پایداری گاز خانگی کند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: قطعی گاز صنایع و اصناف غیر ضرور چهار میلیون و ۵۷۰ هزار مترمکعب به مصرف بخش خانگی افزود.

وی بیان کرد: جریان گاز این استان تنها از جنوب کشور تامین می شود و این استان در انتهای خط اصلی شبکه گازرسانی کشور نیز قرار دارد که مصرف گاز در سایر استان ها در افت فشار گاز تاثیر خواهد گذاشت.

هاشمی دمای آسایش منازل مسکونی و اداری را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد دانست و خاطرنشان کرد: هر یک درجه کاهش دما دست کم بین ۶ تا هفت درصد مصرف گاز طبیعی را پایین می آورد به گونه ای که با این صرفه جویی زمینه مصرف گاز طبیعی برای تمامی مشترکان فراهم می شود.

اکنون ۷۵۲ روستا و ۲۵ شهر استان خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار هستند و سهم گاز طبیعی در تامین سبد انرژی استان بیش از ۸۲ درصد است.

به گزارش اداره کل هواشناسی استان خراسان شمالی دمای هوا کاهش محسوس داشت که در برخی از مناطق استان دما به زیر ۲۴ درجه سانتی گراد نیز رسید.

مصرف گاز خانگی در خراسان شمالی با سرمای زمستانه و برودت هوا افزایش چشمگیری یافته است و این روند فعالیت بسیاری از صنایع استان را کند کرده و نیاز است تا شهروندان در این فصل مصرف این سوخت گرانبها را مدیریت کنند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha