محبوبیت رئیس جمهوری کره جنوبی به پایین تر از ۴۰ درصد رسید

تهران- ایرنا - نظرسنجی ها در کره جنوبی نشان می دهند محبوبیت یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور برای نخستین بار طی ۵ هفته گذشته در پی اظهارات افراطی درباره کره شمالی و مجادله با رهبر حزب "قدرت مردم " به پایین تر از ۴۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روزنامه «کریا تایمز» در نظرسنجی که با شرکت ۲ هزار و ۵۰۸ شهروند کره جنوبی توسط «رلمیتر» از روز دوشنبه تا جمعه هفته گذشته انجام شد تنها ۳۹.۳ درصد از عملکرد یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور رضایت داشتند که ۱.۶ درصد کمتر از نظرسنجی هفته پیش تر بود.

میزان نارضایتی رئیس جمهوری کره جنوبی با افزایش ۲.۵ درصدی نسبت به هفته قبل تر به ۵۸.۴ درصد رسید. بدین ترتیب برای نخستین بار طی ۵ هفته گذشته و از هفته دوم ماه دسامبر ۲۰۲۲، محبوبیت رئیس جمهوری این کشور به پایین تر از ۴۰ درصد رسیده است.

به نظر می رسد عواملی از جمله اظهارنظرهای افراطی یون سوک یول درباره کره شمالی و مجادله با «نا کیونگ وون» رهبر پیشین ۴ دوره حزب "قدرت مردم " منجر به نارضایتی مردم شد.

رئیس جمهوری این کشور، چندی پیش «نا کیونگ وون» را مجبور به استعفا از نائب رئیسی کمیته ریاست جمهوری در پی شکست سیاست های پیشنهادی وی برای رشد جمعیت کرد سپس او را نه تنها از سمتش بلکه از عنوان سفیر تغییرات اقلیمی و آب و هوا نیز برکنارکرد. چنین اقدامی منجر به نارضایتی زیاد درمیان مردم شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha