۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۷:۲۵
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85001413
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همکاری واحدهای صنعتی و صنفی تربت‌حیدریه باعث پایداری فشار گاز شد

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تربت‌حیدریه گفت: همکاری واحدهای صنعتی و صنفی این شهرستان و استفاده از سوخت جایگزین باعث پایداری فشار گاز و جلوگیری از قطع انشعاب واحدهای خانگی شد که جای قدردانی دارد.

سیدعلی موسوی امروز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون به جز کارخانه‌های آرد تربت حیدریه که با هدف تامین نان جمعیت قابل توجهی از خراسان رضوی همواره باید با حداکثر ظرفیت تولید فعال باشند، دیگر صنایع شهرستان از سوخت جایگزین استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین واحدهای صنفی متناسب با اهمیت کارشان در تامین نیازهای ضروری مردم از طریق اولویت بندی یا شیفت بندی یا استفاده از سوخت جایگزین به فعالیت ادامه می دهند و اگرچه در مواردی همراهی لازم وجود ندارد اما در مجموع از همکاری و تشریک مساعی اصناف تشکر می شود.

به گفته موسوی؛ امروز معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه با سرکشی و حضور در ادارات شهرستان از نزدیک در جریان تغییر فرایند تجهیزات گرمایشی قرار گرفت همچنین توصیه های لازم به مدیران دستگاههای اجرایی شده است تا ضمن خدمت رسانی به مردم در مصرف گاز سازمانهای اداری صرفه جویی شود.

موسوی با یادآوری آماده باش دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران و ذخیره کالاهای ضروری در انبارها افزود: پیش‌بینی توزیع نفت سفید رایگان بین مردم تربت حیدریه صورت گرفته بود که به سبب قطع نشدن گاز شهری نیازی در این زمینه احساس نشد.

معاون فرماندار تربت حیدریه تصریح کرد: از اصحاب رسانه، تشکل‌های مردم نهاد، ذی نفوذان جامعه و فعالان شبکه‌های اجتماعی تقاضا داریم همچنان به تعمیم و فرهنگ‌سازی پویش "هرخانه یک اتاق گرم" کمک کنند.

شهر "نسر" سردترین نقطه تربت‌حیدریه

در همین ارتباط شهردار نسر به خبرنگار ایرنا گفت: این شهر در بخش جلگه‌رخ تربت‌حیدریه ۱۳۷ روز از سال با یخبندان مستمر مواجه است و دمای منفی ۲۶ درجه سانتی گراد طی شبهای گذشته در سطح منطقه ثبت شد.

سعید دیده بان افزود: از معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه انتظار داریم شهردار نسر نیز به عنوان یکی از اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به جلسات دعوت شود تا بتوان برنامه ریزی مناسب تری را در ارایه خدمات به مردم انجام داد.

وی اضافه کرد: برنامه مسوولان و مردم نسر معرفی این شهر به عنوان "سردشهر" یا "بام خراسان رضوی" با هدف قرار گرفتن به عنوان منطقه گردشگری است به ویژه این که از طبیعت زیبا و بکری نیز برخوردار است.

شهردار نسر گفت: اگرچه از سال ۹۸ شهر نسر به گاز شهری متصل شده است اما هنوز در بسیاری خانه‌ها تغییر سبک وسایل سوختی به طور کامل رخ نداده است و شاهد استفاده از وسایل گرمایشی سنتی مانند کرسی یا بخاری و چراغ خوراک‌پزی نفت‌سوز هستیم.

به گفته وی شهر نسر با سه هزار و ۶۳۳ نفر جمعیت در حدفاصل تربت حیدریه تا مشهد هزار و ۸۲۱ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha