رقابت حدود ۳۳ هزار داوطلب کرمانشاهی کنکور دی‌ماه در ۱۸ حوزه امتحانی

کرمانشاه - ایرنا - رئیس ستاد آزمون کنکور سراسری در استان کرمانشاه با بیان اینکه کنکور سراسری دی‌ماه در ۱۸ حوزه امتحانی در استان برگزار می‌شود، گفت: در این آزمون سراسری ۳۲ هزار و ۹۲۰ داوطلب از استان کرمانشاه شرکت می‌کنند که ۱۸ هزار و ۱۱۰ نفر آنها زن و ۱۴ هزار و ۸۱۰ نفر نیز مرد هستند.

به گزارش ایرنا؛ «محمدنبی احمدی» روز چهارشنبه در این ارتباط افزود: اولین مرحله آزمون سراسری دی‌ماه کشور؛ روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته ۲۹ و ۳۰ دی ماه در تمام شهرستان های استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه هر پنج گروه تحصیلی در این آزمون سراسری مانند مرحله اول شرکت خواهند کرد، گفت: صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه داوطلبان گروه علوم تجربی و ظهر آن روز داوطلبان گروه زبان‌های خارجی؛ داوطلبان گروه‌های علوم انسانی صبح روز جمعه ۳۰ دیماه و داوطلبان گروه ریاضی و هنر ظهر روز جمعه آزمون خواهند داد.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در ادامه برگزاری مرحله دوم کنکور سراسری کشور در دی‌ماه را براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانست و گفت: از این پس کنکور در دو مرحله؛ تیرماه و دیماه هر سال برگزار می‌شود.

احمدی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: از ۳۲ هزار و ۹۲۰ نفر شرکت کننده در آزمون سراسری دیماه استان ۱۸ هزار و ۳۳۴ نفر آن در رشته تجربی، ۱۰ هزار و ۱۶ نفر در رشته علوم انسانی، ۲ هزار و ۴۴۳ نفر در رشته ریاضی و فنی، ۶۰۶ نفر در رشته هنر و هزار و ۵۰۷ نفر در رشته های زبان خارجی با هم رقابت خواهند کرد.

وی در ادامه با اعلام اینکه ۱۸ حوزه انتخابی در کنکور سراسری دی ماه در استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است گفت: پنج حوزه انتخابی آن در شهر کرمانشاه است.

احمدی در پایان گفت: دریافت کارت ورود به جلسه داوطلبان از روز دوشنبه ۲۶ دی ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز شده است.

استان کرمانشاه بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha