سوخت جایگزین برای نانوایی‌های خراسان جنوبی فراهم است

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از آمادگی لازم برای تامین سوخت جایگزین نانوایی‌ها خبر داد و گفت: سهمیه‌های اختصاصی بدون مشکل در اختیار نانوایی‌ها قرار می‌گیرد.

جواد اشرفی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: همه نانوایی‌هایی که مشعل دوگانه‌سوز دارند، می‌توانند از سوخت جایگزین استفاده کنند.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان، درخصوص تامین و ارایه سوخت جایگزین برای نانوایی‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاکیدات استاندار مبنی بر نبود وقفه و مشکل در خدمت‌رسانی به مردم به‌ویژه در حوزه تامین مایحتاج عمومی مردم و عرضه نان به عنوان ضروری‌ترین کالای مصرفی، تمهیدات و اقدمات لازم برای تامین به‌موقع و مناسب نان انجام شده و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی ادامه داد: فرمانداران در همه شهرستان‌ها با تشکیل ستاد مدیریت بحران نسبت به بررسی آخرین وضعیت نانوایی‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم از جمله استفاده از سوخت جایگزین، افزایش ساعت کار برخی نانوایی‌ها، استفاده از ظرفیت مواکب و نانوایی‌های ستاد عتبات عالیات اقدام کرده‌اند.

اشرفی گفت: با توجه به تجربه موفق خراسان جنوبی در استفاده از ظرفیت ستاد بازسازی عتبات عالیات و حضور پر رنگ مواکب در ایام اربعین حسینی از طرفی وجود گروه‌های جهادی فعال همچنین هیات‌های مذهبی، از این ظرفیت و مزیت استان در این مقطع برای پخت و تامین نان به‌خوبی بهره‌برداری شده است. ‌

وی با اشاره به شلوغی برخی نانوایی‌ها طی روزهای اخیر بیان کرد: برخی از شلوغی‌های نانوایی‌ها در این چند روز به دلیل نگرانی مردم از تعطیلی احتمالی نانوایی‌ها در اثر مشکل تامین گاز بوده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و تمهیدات اندیشیده شده از طرفی صرفه‌جویی و مصرف بهینه گاز توسط مردم مشکلی در روند فعالیت نانوایی‌ها به وجود نمی‌آید.

وی گفت: با تمهیدات اتخاذ شده از جمله تجهیز برخی نانوایی‌ها به سوخت جایگزین و افزایش ساعت کار آنها و نیز استفاده از ظرفیت مواکب و نانوایی‌های سیار، محدودیتی برای پخت و عرضه نان مورد نیاز مردم ایجاد نخواهد شد.

با توجه به برودت هوا و اولویت تامین گاز خانگی، زمان فعالیت اصناف خراسان جنوبی تا اطلاع بعدی به ساعت ۲۰ کاهش یافت.

براساس تصمیم ستاد مدیریت بحران استان، گاز واحدهای صنفی و صنعتی قطع شد تا از قطعی گاز در بخش خانگی جلوگیری شود اما تامین نان و مایحتاج عمومی مردم همچنان در اولویت است.

در پی کاهش شدید دمای هوا از هفته گذشته و بنا به تصمیم ستاد مدیریت مصرف انرژی استان تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی خراسان جنوبی از روز چهارشنبه ۲۱ دی ماه تا امروز تعطیل بود و این تعطیلی تا پایان هفته جاری تمدید شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha