تردد در مسیرهای برفگیر جیرفت با زنجیر چرخ امکانپذیر است

جیرفت- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان از بارش برف و باران در دو گردنه ساردوئیه و جبالبارز شهرستان جیرفت خبر داد و گفت: رانندگان بدون زنجیر چرخ از تردد در این مسیرهای برفگیر خودداری کنند.

به گزارش ایرنا و به نقل از راوبط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان، مجتبی محمودی شامگاه سه شنبه اظهار کرد: بارش برف از عصر سه شنبه در گردنه های برفگیر امیرالمومنین ساردوئیه و سربیژن که در یک مسیر قرار دارند آغاز شده و تاکنون ادامه دارد.

وی ادامه داد: از اولین ساعات بارش برف اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با بسیج دستگاه های سبک و سنگین راهداری و استقرار در دو گردنه ساردوئیه و جبالبارز آمادگی کامل برای اجرای عملیات راهداری را دارند.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ نفر راهدار با ۳۰ دستگاه راهداری سبک و سنگین در دو گردنه امیر المومنین ساردوئیه و جبالبارز مستقر هستند و عملیات راهداری زمستانی را انجام می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان ادامه داد: پنج دستگاه نمک پاش در محل راهدارخانه سربیژن و شهدای راهدار جبالبارز مستقر است تا در صورت نیاز به نمک پاشی محورها، اقدام به نمک پاشی کنند و در حال حاضر هم کار نمک پاشی در جاده های برفی در سربیژن توسط عوامل راهداری در حال انجام است .

وی از تردد گشت های راهداری با وسائل سبک در طول محور جیرفت- سربیژن و سربیژن- بافت برای بررسی تردد ایمن خبرداد و گفت: رانندگان قبل از حرکت به سمت مقصد وضعیت راه‌ها را از سامانه ۱۴۱مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای جنوب استان جویا شوند تا سفری با برنامه و ایمن داشته باشند.

محمودی یادآور شد: صبوری و رانندگی با سرعت مطمئنه در هنگام بارندگی سبب جلوگیری از تصادفات دلخراش و بر هم نخوردن نظم ترافیکی محورها برای خدمات رسانی بهتر راهداران خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به آغاز طرح راهداری زمستانی در حوزه جنوب استان از یکم آذر ماه همه تمهیدات لازم در این طرح برنامه ریزی شده است و مجموعه راهداری با آمادگی کامل وارد این طرح شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha