رانندگان از تردد غیر ضروری در جاده‌های چهارمحال وبختیاری خودداری کنند

شهرکرد - ایرنا- رییس پلیس راه چهارمحال وبختیاری با اشاره به بارش باران و برف در تمام محورهای مواصلاتی استان گفت: رانندگان از تردد غیرضروری در جاده‌های استان خودداری کنند.

سرهنگ غلامعلی نوربخش سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم‌اکنون باعملیات برف روبی در تمام محورهای مواصلاتی استان توسط عوامل راهداری در حال انجام است ولی تردد خودروها به علت حجم برف به کندی در حال انجام است و از شهروندان درخواست داریم از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ کدام از محورهای مواصلاتی استان به دلیل بارش برف امروز مسدود نشده، گفت: با توجه به کوهستانی بودن استان، تردد در گردنه‌های استان تنها با زنجیرچرخ انجام می‌شود.

نوربخش از مسافران خواست تا از سفرهای غیرضروری خودداری و در صورت نیاز به سفر از همراه داشتن وسایل گرمایشی و تجهیزات ایمنی اطمینان حاصل کنند و قبل از انجام سفر و یا عبور و مرور در جاده‌ها، نقص فنی خودرو، عاج لاستیک و برف پاکن، زنجیر چرخ را در وسایل نقلیه به خصوص وسایل نقلیه عمومی بررسی کنند.

وی به رعایت فاصله طولی و سرعت مجاز و توجه به جلو در هنگام رانندگی در برف تاکید کرد و گفت: در بارش‌های اخیر بیشترین علت تصادفات در محورهای مواصلاتی استان به دلیل بی‌توجهی به هشدارهای عوامل پلیس راه از جمله استفاده از تجهیزات ایمنی از جمله زنجیر چرخ، رعایت نکردن سرعت مطمئنه و فاصله طولی بوده که این عوامل به عنوان سه عامل اصلی تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان بوده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی دو استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

بر اساس اعلام هواشناسی یک سامانه بارشی از ظهر امروز سه‌شنبه وارد استان شده که پیش‌بینی می‌شود این سامانه اواخر وقت امروز از استان خارج شود و برای صبح چهارشنبه کاهش دما و شکل‌گیری پدیده مه‌گرفتگی انتظار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha