۲۷ دی ۱۴۰۱، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85001902
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس: ارائه تسلیحات سنگین به اوکراین پیام واضحی به  پوتین ارسال می کند

نیویورک – ایرنا- جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه انگلیس که در آمریکا به سر می برد، اعلام کرد که  لندن تصمیم گرفته است تسلیحات سنگین از جمله تانک به اوکراین ارسال کند  زیرا  باید «پیام واقعا واضحی» به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درباره حمایت بین‌المللی از کی یف بدهد.

جیمز کلورلی وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه به وقت محلی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی در واشنگتن افزود: پوتین باید درک کند انگلیس تا پایان کار، استقامت استراتژیک برای حمایت از اوکراین را خواهد داشت.

او گفت که حمایت شرکای اوکراین در طول جنگ تکامل یافته است، و خاطرنشان کرد سال گذشته، ما به ارسال تانک‌ها و توپخانه سنگین فکر نمی کردیم.

کلورلی ادامه داد: اکنون می دانیم آنها به چه تجهیزاتی نیاز دارند، آنها باید توانایی عقب راندن قوی روسیه در شرق و جنوب اوکراین را داشته باشند.

وزیر خارجه انگلیس در خصوص حمایت نظامی آینده از اوکراین توضیح نداد، اما اظهار کرد که حمایت ما تکامل یافته است و تکامل بیشتری خواهد یافت."

وی ادعا کرد: پیامی که ما به پوتین و هر فرد دیگری می‌فرستیم، این است که ما متعهد شدیم از اوکراینی‌ها تا زمانی که پیروز شوند، حمایت کنیم.

این مقام انگلیسی ادامه داد: این حمایت امری است که اوکراینی ها برای پیروزی به آن نیاز دارند. ما قرار است این کار را دهیم و ما تجهیزات نظامی سنگین مدرن و مهمات مورد نیاز اوکراین را تامین خواهیم کرد تا آنها بتوانند از خود دفاع کنند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که جیمز کلورلی ابتدا به واشنگتن و سپس به تورنتو سفر خواهد کرد تا با همتایان خود و دیگر شخصیت های ارشد دولتی، در این دو کشور دیدار کند.

دولت آمریکا از ابتدای جنگ اوکراین تاکنون حدود ۲۲ میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار این کشور قرار داده است. انگلیس که در سال ۲۰۲۲ میلادی ۲.۳ میلیارد پوند به اوکراین کمک کرد، هم زمان با ارسال کمک‌های تسلیحاتی جدید به اوکراین اعلام کرده است که در ۲۰۲۳ حدود ۲.۳ میلیارد پوند (۲.۷۷ میلیارد دلار) دیگر به کی‌یف کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha