هلال احمر چهارمحال و بختیاری به ۴هزار و ۱۱۲ نفر خدمات‌رسانی کرد

شهرکرد -ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری گفت: از ابتدای بارش امروز سه شنبه در استان، امدادگران جمعیت هلال احمر استان به چهار هزار و ۱۱۲ نفر در قالب یک هزار و ۲۸ خودروی گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا، از روابط عمومی هلال احمر، مسعود مثنوی با اعلام این خبر افزود: با آغاز بارش‌ها از پیش از ظهر سه‌شنبه امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک با حضور ۱۳۹ نیروی عملیاتی در قالب ۳۵ تیم و استفاده از ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۱۴ دستگاه خودرو کمک‌دار با تجهیزات کامل و یک دستگاه لودر در محورهای مواصلاتی استان انجام شد.

وی اظهارداشت: در این مدت ۲۰ نفر در استان اسکان اضطراری داده شدند و به مناطق امن منتقل شدند و یکهزار و ۲۸ دستگاه خودروی گرفتار در برف و کولاک نیز رهاسازی شد.

به گفته وی، در این مدت هشت نفر نیز که دچار مصدومیت شده بودند به مراکز درمانی منتقل و سه نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

مثنوی افزود: با آغاز بارش برف و کولا در سطح استان ۵۲ تخته پتو، ۸۲ بسته مواد غذایی، خرما، بیسکویت بین درراه ماندگان توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه طرح امداد زمستانی این جمعیت از اواسط آذرماه همزمان با سایر دستگاههای امدادی آغاز شده ، گفت: ۲۲ پایگاه امداد و نجات این جمعیت شامل پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، کوهستان و پایگاه موقت با تمام تجهیزات از جمله خودرو، آمبولانس و تجهیزات امدادرسانی آماده خدمات‌رسانی به مردم هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: در این طرح ۸۳۵ امدادگر و نجاتگر شامل ۱۷۶ نفر خواهر، ۶۵۹ نفر برادر و ۱۸ نفر عضو تیم ایثار آماده ارائه خدمات به حوادث احتمالی به هموطنان هستند.

مثنوی گفت: ۱۴۵ نفر نجاتگر و امدادگر نیز در قالب ۳۶ تیم تخصصی اسکان و توزیع اقلام و تیم انتقال اضطراری، ۴۲ نفر در قالب ۱۰ تیم تخصصی و نجات فنی، ۱۴۰ نفر در قالب ۳۵ تیم تخصصی آماده ارائه خدمات در این طرح هستند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام هواشناسی چهارمحال وبختیاری در شهرستان کوهرنگ ۱۶ سانتی‌متر برف جدید ثبت شده و بیشترین میزان بارش در استان در شهرستانهای کوهرنگ و بروجن ثبت شده است و میزان بارش در ایستگاه شهرکرد ۱۳ سانتی‌متر، لردگان ۱۱ سانتی‌متر، اردل هشت سانتی‌متر، فارسان ۱۳ سانتی‌متر، فرخشهر ۱۲ سانتی‌متر، دزک ۱۴ سانتی‌متر، خانمیرزا ۱۲ سانتی‌متر، سامان ۱۳ سانتی‌متر و ایلبگی ۶ سانتی‌متر گزارش شده است.

با خروج این سامانه از استان برای صبح چهارشنبه کاهش محسوس دما و پدیده مه‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha