مراسم اهدای جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت در لبنان + فیلم

بیروت - ایرنا - مراسم دومین «جایزه جهانی شهید سلیمانی برای ادبیات مقاومت» با حضور جمعی از مقامات سیاسی و فرهنگی ایران و لبنان شامگاه سه شنبه در شهر بیروت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که با حضور «مجتبی امانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان، «فالح الفیاض» رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ لبنان و «حمید رزق» نماینده جنبش انصارالله یمن برگزار شد، آثار برتر در حوزه های شعر، ادبیات پایداری، داستان نویسی و فیلم نامه نویسی کوتاه انتخاب شدند.

این مسابقه در چهار بخش شعر عمودی - ۱۰ اثر، رمان - ۱۰ اثر، داستان کوتاه - ۱۰ اثر، فیلمنامه فیلم کوتاه - ۱۰ اثر برندگان خود را معرفی می کند.

«جایزه جهانی سلیمانی برای ادبیات مقاومت» در سال ۲۰۲۱ به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محور مقاومت و فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی راه اندازی شد.

هدف از برگزاری این مسابقه، اعتلا بخشی به خلاقیت در محور مقاومت و تبدیل موضوعات مربوط به جهان اسلام به مسائل بین المللی و تبدیل آنها به بزرگ ترین دغدغه جهان بشریت است.

از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه ترویج و حمایت از خلاقیت برای ارتقای ارزش های حقیقت، خوبی و زیبایی انسان، تقویت سطح آگاهی فرهنگی متعهدانه، کمک به اشاعه فرهنگ مقاومت با کار خلاقانه و اشاعه الگوی خلاقانه است.

تقویت حضور خلاقانه و متعهدانه به اهداف ترسیم شده، برجسته سازی توانمندیهای خلاقانه در سطح امت اسلامی و پخش و ترویج تولیدات خلاقانه آنها و همچنین برانگیختن روحیه خلاقیت با اهدای جوایز مادی ارزشمند از دیگر اهداف مطرح شده برای برگزاری این مسابقه فرهنگی است

دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی خود در این مراسم گفت: امروز که به حاج قاسم سلیمانی نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که وی از مکان و زمان خود فراتر است و شهید همه امت اسلامی به شمار می‌رود.

«سید حسن نصرالله» با بیان اینکه پیروزی‌ها در لبنان، غزه، عراق، سوریه و یمن با خون شهدا به دست آمده، افزود که شهدا دستاوردهای زیادی داشتند که اثرگذاری برخی از آنها فراتر از زمان و مکان خود بوده است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: حاج قاسم طی دو دهه گذشته، بهترین فرمانده بود. او مانع اشغال منطقه توسط آمریکایی‌ها شد. آن‌ها فکر می‌کردند که اشغال عراق و سایر کشورهای منطقه بسیار آسان خواهد بود. اما محوری که تشکیل شد، این پروژه را شکست داد.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: طرح‌های آمریکا مانند ایجاد داعش برای اشغال منطقه، بسیار خطرناک بود و محوری که با این طرح مقابله کرد، حاج قاسم در آن حضور داشت و دستاوردهای بسیاری کسب کرد.

وی افزود: حاج قاسم، پروژه اسرائیل بزرگ را هم شکست داد. این مسئله باعث شد که امروز اسرائیل پشت دیوار و سیم‌های خاردار پنهان شود و در شکست و ناامیدی به سر برد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: وظیفه ما الگوسازی و الهام بخشیدن است، ما در هر نسل و کشوری به این نوع رهبران شهید نیاز داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha