۵۵۰ سند مالکیت خانه روستایی در تربت‌حیدریه صادر شد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه با بیان رونق گرفتن ساخت و ساز در روستاهای این شهرستان گفت: ابن بنیاد امسال ۵۵۰ سند مالکیت روستایی را صادر کرده است.

علیرضا قناد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای صدور سند روستایی هیچ محدودیتی برای مالکان قایل نیستیم زیرا هدف بنیاد مسکن کمک به مهاجرت معکوس و تشویق مردم برای اقامت در روستاست.

وی ادامه داد:هم اکنون ۱۳۴ روستای با جمعیت بیش از ۲۰ خانوار در تربت حیدریه وجود دارد و هر مالکی که حداقل ۶۰ درصد کار ساخت ساختمانش را به سرانجام رسانده‌ باشد، بنیاد مسکن برایش پرونده تشکیل می دهد تا سند مالکیت صادر کند.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه به پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن روستایی اشاره و اظهار کرد: پیش از این پرداخت این تسهیلات تنها به عاملیت بانک تجارت ممکن و محدود بود اما ابلاغ پرداخت آن به بانک‌های دیگر نیز صادر شده است.

قناد با بیان این که تاکنون ۷۰ درصد متقاضیان ساخت خانه روستایی تربت حیدریه معادل ۴۶۰ نفر به بانک معرفی شده اند افزود: تسهیلات پرداختی به روستاییان با سود کم و دوره بازپرداخت طولانی است تا امکان بازپرداخت و تسویه آن برای همه ممکن باشد.

وی بازپرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را ۲۰ ساله با کارمزد پنج درصد و دوره تنفس ۲ ساله عنوان کرد و ادامه داد: در دوره تنفس ۲ ساله که همان ابتدای کار است هیچ قسطی پرداخت نمی شود تا صاحب خانه به یک پایداری اقتصادی برای امکان پرداخت اقساط برسد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه گفت: با تکیه بر همین تسهیلات کار ساخت ۱۳۶ خانه روستایی طی کمتر از یک سال در تربت حیدریه به پایان رسید و اکنون عملیات ساخت ۴۶۰ خانه جدید در سطح شهرستان آغاز شده‌ است.

قناد با یادآوری مصوبات دولت برای کمک به ساخت، مرمت و بازسازی خانه های روستایی افزود: پارسال ۳۰۰ خانه با تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی برای روستاییان تربت‌حیدریه ساخته و تحویل متقاضیان شد.

وی اضافه کرد: همچنین امسال ۳۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۲۵ میلیون تومانی و ۱۳ فقره پرداخت تسهیلات بلاعوض ۵۰ میلیون تومانی برای تکمیل یا مرمت خانه های روستایی به متقاضیان تربت حیدریه پرداخت شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه بهسازی، مقاوم سازی و ساخت خانه‌های محکم را رویکرد بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: خوشبختانه دولت حمایت خوبی از این رویکرد دارد که به توسعه بیشتر ساخت و ساز منجر خواهد شد.

قناد در ادامه به توزیع قیر رایگان دولتی بین دهیاری‌های تربت حیدریه اشاره کرد و افزود: بر اساس درخواست صورت گرفته و میزان نیاز، کار توزیع قیر به تدریج در سطح شهرستان انجام می شود.

وی اضافه کرد: پارسال با توزیع ۷۰۰ تن قیر رایگان دولتی معابر ۱۰ روستای تربت حیدریه آسفالت شد.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌حیدریه به اجرای طرح هادی در روستاهای تربت حیدریه اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح، پارسال ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در سطح ۱۵ روستای شهرستان برای سنگفرش، پیاده روسازی، اجرای ابنیه و زیرسازی آسفالت معابر هزینه شد که در کنار دیگر اعتبارات روستایی سایر دستگاه‌های دولتی و دهیاری‌ها تحول عمرانی خوبی را شاهد بودیم.

قناد افزود: هم اکنون طرح هادی در ۱۸ روستای این شهرستان در دست اجراست ضمن این که فعالیت های عمرانی این بنیاد در قالب طرح‌های مختلف اعم از کمک به ساخت و ساز خانه های روستایی، طرح هادی و آسفالت در سطح ۱۲۵ روستا ادامه دارد و کمک خوبی به رفاه روستاییان و ماندگاری جمعیت کرده‌ است.

اقتصاد شهرستان تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد بر پایه کشاورزی روستامحور استوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha