رقابت هشت‌هزار و ۸۶۶ داوطلب کنکور سراسری در استان سمنان کلید خورد

سمنان - ایرنا - نماینده تام‌الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان گفت: رقابت هشت‌هزار و ۸۶۵ داوطلب کنکور سراسری نوبت دی امسال در سراسر این استان با برگزاری آزمون گروه علوم تجربی کلید خورد.

پرویز ملک‌زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج‌هزار و ۱۱۶ نفر از داوطلبان کنکور سراسری دی امسال در استان سمنان را بانوان و سه‌هزار و ۷۴۹ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: آزمون گروه علوم‌تجربی از ساعت ۸ صبح امروز آغاز شد و داوطلبان گروه زبان‌های خارجی نیز عصر روز پنجشنبه (۲۹ دی) در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت می‌کنند.

به گفته وی، آزمون گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک و علوم‌انسانی ساعت هشت صبح فردا (جمعه) و آزمون گروه هنر در نوبت عصر فردا برگزار می‌شود.

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان تاکید کرد: با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد دفترچه‌ها و پاسخ‌نامه‌های کنکور نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است و بر این پایه، داوطلبان در زمان برگزاری آزمون، چند دفترچه و پاسخ‌نامه مخصوص هر دفترچه را دریافت می‌کنند.

وی افزود: آزمون سراسری در چهار پایگاه استان سمنان شامل دانشگاه سمنان، دانشگاه صنعتی شاهرود، دانشگاه دامغان و دانشگاه گرمسار در حال برگزاری است.

ملک‌زاده بیان کرد: سه‌هزار و ۱۶۴ داوطلب در حوزه امتحانی دانشگاه سمنان، یکهزار و ۱۷۹ داوطلب در حوزه امتحانی دامغان، ۸۹۹ نفر در حوزه امتحانی گرمسار و سه‌هزار و ۶۲۳ نفر در حوزه امتحانی شاهرود در جلسه آزمون ثبت‌نام کردند.

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون‌های سراسری در استان سمنان افزود: بیشترین ثبت‌نام‌کننده کنکور سراسری نوبت دی امسال در استان سمنان مربوط به گروه آزمایشی علوم تجربی و بیشترین داوطلب نیز مربوط به شهرستان شاهرود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سمنان با بیش از ۷۰ هزار دانشجو، دانشگاهی‌ترین استان کشور محسوب می شود و نرخ دانشجو به جمعیت استان در بالاترین میزان کشوری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha