۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۳
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85002311
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۴۰ هزار لیتر سوخت جایگزین در جنوب خراسان رضوی توزیع شد

گناباد-ایرنا- ۷۴۰ هزار لیتر نفت سفید و ۱۶۵ تن گاز مایع به عنوان سوخت جایگزین بدنبال بارش برف و سرمای هوا برای مصرف در زمان احتمال قطعی گاز در شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف واقع در جنوب استان خراسان رضوی طی یک هفته گذشته توزیع شد.

به گزارش ایرنا، از این میزان ۳۶۰ هزار لیتر نفت سفید در شهرستان خواف و ۳۸۰ هزار لیتر در شهرستانهای گناباد و بجستان واقع در جنوب خراسان رضوی توزیع شده است.

رییس پخش فرآورده های نفتی ناحیه گناباد و بجستان روز چهارشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: ۲۲۰ هزار لیتر نفت سفید در شهرستان گناباد و ۱۶۰ هزار لیتر در شهرستان بجستان طی یک هفته قبل برای استفاده سوخت جایگزین در زمان قطعی احتمالی گاز در بین خانوارهای شهری و روستایی و مکانهای اسکان اضطراری توزیع شده است.

علیرضا غلامی افزود: در این مدت ۵۴ تن گاز مایع در شهرستان گناباد توزیع شده است.

سعید شفائی مدیر عامل اتحادیه تعاون روستایی بجستان هم گفت: بدنبال بروز سرما و یخبندان طی یک هفته گذشته و احتمال قطعی گاز حدود هشت تن گاز مایع توسط این اتحادیه در مناطق شهری و روستایی بجستان توزیع شد.

رییس پخش فرآورده های نفتی ناحیه خواف هم به خبرنگار ایرنا گفت: از مجموع ۴۶۳ هزار لیتر نفت سفید که برای تامین سوخت جایگزین در این شهرستان از زمان بارش برف و سرما و یخبندان (بیستم دیماه) جاری تامین شده است، ۳۶۰ هزار لیتر آن در مناطق شهری و روستایی توزیع شد.

سید علی حسینی گفت: از این میزان ۲۵ هزار لیتر در بین خانوارهای روستایی و بقیه در مناطق شهری و روستایی و ادارات و نهادها و مکانهای اسکان اضطراری و یا گرم خانه ها توزیع شده است.

بر اساس گزارش هواشناسی طی یک هفته گذشته بین پنج تا ۳۰ سانتیمتر برف و افزون بر ۱۱ میلی متر باران در شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف باریده است و دمای هوا در این مناطق تا ۱۶ درجه زیر صفر کاهش یافت که این سرمای کم سابقه در ۳۵ سال گذشته موجب ناپایداری و اوج مصرف گاز در این مناطق شد، به طوریکه در چند مرحله احتمال قطعی گاز در این شهرستانها وجود داشت.

شهرستانهای گناباد، بجستان و خواف به ترتیب در فاصله ۲۸۷، ۲۷۸ و ۲۶۷ کیلومتری جنوب ، جنوب غربی و جنوب شرقی مشهد قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha