انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

تهران- ایرنا- آموزش عالی کشور طی هفته سرد زمستان ۱۴۰۱ شاهد فعالیت‌های مختلفی از جمله برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲ و برگزاری آزمون‌های پایان نیم‌سال اول سال تحصیلی جاری در برخی دانشگاه‌ها بود، انتصاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از مهم‌ترین اخبار این هفته بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، سرمای شدید که از پایان هفته گذشته بسیاری مناطق کشور را درنوردید، موجب تعطیلی بسیاری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در تهران طی روزهای شنبه و یکشنبه گذشته (۲۴ و ۲۵ آبان) شد. با وجود این برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه علامه طباطبائی امتحانات پایان نیم‌سال اول تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ همه مقاطع تحصیلی این دانشگاه را در همان ساعات تعیین شده به صورت حضوری برگزار کردند.

معاونت آموزشی دانشگاه تهران نیز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد امتحانات شنبه لغو شده است؛ ولی امتحانات روز یکشنبه طبق برنامه از قبل اعلام‌شده برگزار می شود. دانشگاه آزاد اسلامی نیز اعلام کرد براساس اعلام استانداری، سازمان مرکزی و دانشگاه آزاد اسلامی استان شنبه تعطیل است و صرفاً امتحانات برگزار می‌شود. دانشگاه‌های دیگر نیز طبق تصمیم معاونت آموزشی آن دانشگاه در این مورد تصمیم‌گیری و اطلاع‌رسانی کردند.

معاون اول رئیس جمهور نیز دوشنبه گذشته با حضور در دانشگاه تربیت مدرس در جلسه هیات‌ امنای این دانشگاه شرکت کرد. محمد مخبر در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه تربیت مدرس به دلیل ماموریت‌های خطیری که بر عهده دارد از ساحت و جایگاه ویژه ای برخوردار است، گفت: این دانشگاه به جهت وظیفه تربیت اعضای هیأت علمی و مدرس در رشته‌های علمی مورد نیاز دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی کشور، نقش موثر و مهمی در توسعه تحصیلات عالی و تولید علم در کشور ایفا می‌کند.

وی با یادآوری مسائل و چالش‌های مختلف داخلی و خارجی پیش رو کشور، تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس می تواند با ورود به این مسائل و تعریف کارویژه های مرتبط، ساختارهایی چابک و علمی را برای رفع هر یک از این چالش ها فعال کند و راه حل هایی عملیاتی و قابل اجرا برای چالش های کشور پیشنهاد دهد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به رویکرد و توجه ویژه دولت سیزدهم به دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور، توجه جدی به موضوع پژوهش را از اصلی‌ترین اولویت‌های دانشگاه‌ها دانست و افزود: هر میزان تخصیص اعتبار در بخش پژوهش بیش از آنکه هزینه باشد، سرمایه گذاری است.

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

انتخاب دبیر جدید برای شورای عالی انقلاب فرهنگی

هفته گذشته همچنین هفته مهمی برای شورای عالی انقلاب فرهنگی بود. حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعیدرضا عاملی که از سال ۱۳۹۷ تاکنون دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود مدت مسوولیت وی پایان یافت و جای خود را به حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه استادتمام فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی این شورا داد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ابتدای جلسه سه‌شنبه (۲۷ دی) شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت انتصاب دبیر جدید این شورا، جایگاه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی را جایگاهی بسیار مهم دانست و با خطیر توصیف کردن ماموریت‌های آن، گفت: جایگاه و ماموریت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عبارت است از هدایت فرهنگی و این بسیار اهمیت دارد.

رئیس شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی توقع راهبری یک تحول فرهنگی عمیق را داشته‌اند، افزود: شورای‌عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر سیاست‌گذاری و نظارت بر اجرای سیاست‌ها، باید در جایگاه قرارگاه فرهنگی ایفای نقش کند.

پس از سخنان رئیس جمهور از اعضا درباره انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه به عنوان دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رای‌گیری شد که با اتفاق آرای اعضا، وی برای مدت ۴ سال به ریاست دبیرخانه شورا منصوب شد.

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

تقویت اطلاع‌رسانی سازمان سنجش در آستانه برگزاری اولین نوبت کنکور ۱۴۰۱

در حالیکه هفته گذشته آخرین هفته پیش از برگزاری اولین نوبت آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بود، سازمان سنجش آموزش کشور تلاش بیشتری برای اطلاع‌رسانی در این زمینه کرد و رئیس سازمان سنجش و معاون امور آزمون‌های این سازمان با شرکت در دو برنامه تلویزیونی به تبیین روند برگزاری آزمون و تغییرات آن پرداختند. ضمن اینکه رسانه‌های مکتوب نیز با پوشش اخبار این رویداد برای آگاه کردن داوطلبان و خانواده‌های آنان همه توان خود را به کار گرفتند.

رئیس سازمان سنجش یکشنبه شب در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به تقارن برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ (۲۹ و ۳۰ دی) با فصل سرد سال افزود: برای گرمایش حوزه ها چاره اندیشی شده است. دولت همه امکانات را بسیج کرده و دستورالعمل ویژه ای را از طریق وزارتخانه های پشتیبان شامل وزارت کشور، وزارت نیرو و سازمان هایی مانند شرکت گاز و سازمان آب و برق صادر کرده تا از چهارشنبه (۲۸ دی) حوزه های آزمون سراسری سیستم های گرمایشی را فعال کنند. همچنین شورای تامین استان ها با صدور ابلاغ لازم برای تامین کمبودها در این زمینه اقدام خوبی را صورت داده است.

عبدالرسول پورعباس با تاکید بر اهمیت آزمون سراسری، در مورد آمادگی سازمان سنجش برای برگزاری این آزمون گفت: در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ بیش از ۹۷۸ هزار نفر در پنج گروه آزمایشی پنجشنبه و جمعه شرکت خواهند کرد. آزمون در ۴۱۷ شهرستان، ۵۸۵ حوزه اصلی و ۲۰۴۱ حوزه فرعی سازماندهی شده که از این تعداد ۲۵ حوزه فرعی در تهران قرار دارد.

گزارشی از این گفت‌وگو را اینجا بخوانید.

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

آغاز برگزاری نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ صبح پنج شنبه

نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نیز با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در سراسر کشور صبح پنجشنبه (۲۹ دی) آغاز شد و تا عصر جمعه (۳۰ دی) ادامه دارد. در این آزمون تعداد واقعی ۹۱۵ هزار و ۱۵۱ داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند و با احتساب آنکه برخی داوطلبان در رشته‌های زبان و هنر نیز علاوه بر گروه آزمایشی علوم تجربی، ریاضی و فنی و علوم انسانی شرکت می‌کنند، در مجموع ۹۷۸ هزار و ۴۶۰ نفر در این دو روز سر جلسه نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ حضور می‌یابند.

در اولین روز آزمون سراسری داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی که بیشترین تعداد داوطلب را در آزمون سراسری دارد، در مجموع ۴۵۰ هزار و ۵۷۷ داوطلب با نسبت ۶۵ درصد زن و ۳۵ درصد مرد با یکدیگر به رقابت پرداختند.

همچنین داوطلبان گروه زبان‌های خارجی عصر پنج‌شنبه در آزمون ورود به دانشگاه‌ها شرکت کردند و این آزمون ساعت ۱۴:۳۰ آغاز شد. آزمون گروه آزمایشی ریاضی‌فیزیک و علوم‌انسانی ساعت هشت صبح جمعه ۳۰ دی آغاز شد و داوطلبان گروه هنر هم بعدازظهر جمعه ساعت۱۴:۳۰ رقابت خود را آغاز می کنند.

بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور گروه علوم انسانی دومین گروه از نظر تعداد داوطلب با ۳۰۹ هزار و ۲۱۹ نفر و نسبت ۶۱ درصد زن و ۳۹ درصد مرد دارد. گروه علوم ریاضی با ۱۲۰ هزار و ۹۵ داوطلب کمترین داوطلب را بین سه گروه آزمایشی اصلی دارد که ۳۵ درصد داوطلبان را زنان و ۶۵ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

در دو گروه شناور هنر و زبان‌های خارجی نیز به ترتیب ۳۹ هزار و ۵۵ داوطلب و ۵۸ هزار و ۵۱۴ داوطلب در آزمون سراسری شرکت می‌کنند، در نهایت نسبت داوطلبان زن به مرد در نوبت اول ‌آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ نسبت۶۰ به ۴۰ است.

سخنرانی وزیر علوم در هشتمین همایش مالی اسلامی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه به عنوان سخنران کلیدی هشتمین همایش مالی اسلامی فقدان آشنایی کافی نخبگان و مخترعان با شرایط بازار را از نکاتی دانست که انجمن‌های علمی مانند انجمن مالی اسلامی ایران و سایر انجمن‌های علمی باید برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

محمدعلی زلفی گل افزود: قرار گرفتن ایده‌ها و سرمایه‌ها کنار هم می‌تواند به رشد کشور کمک کند. باید شرایطی ایجاد کرد که افراد صاحب ایده در کنار افراد دارای سرمایه قرار گیرند و همرسانی اتفاق بیفتد.

وی به اهمیت اشتغال در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان برای افراد نخبه و دارای تحصیلات عالی، اشتغال ایجاد می کند. هزینه ایجاد شغل برای افراد دارای تحصیلات عالی چند برابر هزینه ایجاد شغل برای افراد کم سواد است؛ بنابراین زمینه ای که می توان برای افراد دارای تحصیلات عالی شغل ایجاد کرد حتماً باید اقتصاد دانش بنیان باشد.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: انتظار داریم صاحبنظران این همایش تخصصی درخصوص حضور ایده ها یا شرکت های دانش بنیان در بورس و مردمی کردن اقتصاد، کار کارشناسی کرده و به وزارت علوم اعلام کنند تا ما اجرای آن را پیگیری کنیم.

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

رئیس آکادمی علوم تاجیکستان در ایران

فرهاد رحیمی رئیس آکادمی علوم تاجیکستان نیز این هفته به ایران آمد و در دو دیدار جداگانه با قائم مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور داشت.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در این دیدار با بیان اینکه همکاری در زمینه تبادل دانشجو و فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دیدار اخیر رییس سازمان امور دانشجویان ایران و سفیر تاجیکستان تصمیم گیری شده است، گفت: تبادل اعضای هیات علمی، همکاری مشترک اعضای هیات علمی در پروژه های علمی و حضور در سمینارهای علمی دو کشور باید تقویت شود.

وحید حدادی‌اصل از رئیس آکادمی علوم تاجیکستان خواست تا اولویت‌های این کشور برای همکاری‌های علمی با ایران و مزیت‌های علمی خود را به صورت رسمی به طرف ایرانی اعلام کنند تا برای طرح در کمیته مشترک علمی دو کشور بررسی شود.

رحیمی رئیس آکادمی علوم تاجیکستان نیز در این دیدار به علاقمندی این کشور برای همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: با تبادل دستاوردهای علمی دو کشور می توانیم به توسعه دو کشور بیشتر کمک کنیم. در سالیان گذشته و در کسوت معاونت وزارت علوم و معارف تاجیکستان از دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ایران بازدید کرده و به پیشرفت های علمی ایران کاملا آگاه است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور نیز در دیدار با رئیس آکادمی علوم تاجیکستان و هیات همراه وی از آمادگی ایران برای هرگونه همکاری مشترک و سازنده با این کشور خبر داد و اظهار داشت:‌ آمادگی داریم در یک همکاری مشترک محصولاتی را با برند مشترک و حتی برند تاجیکی به دنیا عرضه کنیم.

روح‌اله دهقانی فیروزآبادی افزود: شرایط همسایگی و فاصله نزدیک با مرزهای شمال شرقی کشور فرصت همکاری خوب را رقم می‌زند، حتی در استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی که نزدیک ترین مرزهای ایران به تاجیکستان هستند، مجموعه های علمی تحقیقاتی و دانشگاهی بسیار قوی به خصوص در حوزه‌های صنعت، پزشکی و علوم انسانی داریم. بر همین اساس قطعا می توانیم همکاری خوبی داشته باشیم.

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

پارک علم و فناوری گلستان قطب برقراری ارتباط ایران و قزاقستان شد

همچنین این هفته پارک علم و فناوری گلستان طی حکمی از سوی معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان قطب برقراری ارتباط ایران با قزاقستان و مسئول پیگیری و توسعه تعاملات فناورانه و نوآورانه با این کشور معرفی شد.

با توجه به وجود ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های ارزشمند ارتباطی استان گلستان با کشور قزاقستان از جمله خطوط ریلی ایران ترکمنستان قزاقستان به عنوان یکی از کریدورهای ارتباطی که از مرز اینچه‌برون می‌گذرد، خط هوایی مستقیم گرگان و آکتائو، شبکه حمل‌ونقل دریایی، فعالیت سرکنسولگری قزاقستان در گرگان به عنوان دومین شهر بعد از تهران و سکونت بیش از ۱۰ هزار قزاق در استان گلستان، این پارک به عنوان قطب ارتباطی با این کشور برگزیده شده است.

تقدیر از ۵۰۰ دانشجو و گروه دانشجویی فداکار طی ۱۱ دوره برگزاری تندیس فداکاری

دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران این هفته از معرفی و تقدیر حدود ۵۰۰ دانشجو و گروه دانشجویی فداکار طی ۱۱ دوره برگزاری این رویداد خبر داد.

جمال رحیمیان افدام بعدی را تشکیل شورای کارشناسی و انتخاب دانشجوی فداکار دانست و گفت: در این شورا با بررسی پرونده و سوابق فعالیت‌های آن‌ها سعی می‌شود با دقت از میان دانشجویان، جوانان شایسته و دارای استحقاق تقدیر شناسایی و معرفی شوند.

دبیر دوازدهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران با این توضیح که هر سازمان و ارگانی طبق روال گذشته و براساس سهمیه تعیین‌شده دانشجو یا گروه دانشجویی فداکار معرفی می‌کند، افزود: فراخوان از سوم دی‌ماه منتشر شده است و دانشجویان به‌مدت یک‌ماه (تا سوم بهمن‌ماه) فرصت دارند مدارک و مستندات خود را برای بررسی به دبیرخانه ارسال کنند.

تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی

اداره کل دانشجویان شاهد و ایثارگر سازمان امور دانشجویان در هفته جاری از تمدید مهلت ثبت‌نام در جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی تا ۳۰ دی ۱۴۰۱ خبر داد.

جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی با هدف شناخت استعدادها و توانایی‌های دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و بسترسازی برای رشد و بالندگی آن‌ها، کشف و شکوفا سازی خلاقیت دانشجویی و افزایش شناخت دانشجویان نسبت به بنیان‌های فکری، فرهنگی و اعتقادی، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز جهت الگودهی به سایر دانشجویان، زمینه‌سازی مناسب جهت تأثیرگذاری فعالیت های گروهی دانشجویی در رشد روابط اجتماعی و گروهی، ایجاد روحیه نشاط و امید در بین دانشجویان شاهد و ایثارگر، زمینه سازی برای پرورش ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می شود.

ترویج فرهنگ معنوی قرآنی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انعکاس از طریق فضای مجازی، ترویج فرهنگ هنری دانشجویان شاهد و ایثارگر، ارج گذاری به فعالیت‌های هنری منبعث از قرآن (منش اشراقی شهید آوینی)، بهره گیری از زبان هنر برای انتقال مفاهیم والای قرآنی و معارف اهل بیت (ع) به جامعه، گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از مفاهیم و الگوهای دینی، بزرگان و علمای اسلام از دیگر اهداف این جشنواره است.

جشنواره سراسری فرهنگی و هنری شهید آوینی از نیمه دوم آبان امسال آغاز شده است. در این جشنواره برگزیده‌های مسابقات فرهنگی، قرآنی، نهج البلاغه ابتدا به مسابقات منطقه‌ای و پس از آن به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

تشکیل یازدهمین مجمع ملی پژوهشگاه‌های کشور

در این هفته همچنین یازدهمین مجمع ملی پژوهشگاه‌های کشور با چند دستور جلسه از جمله ارائه پیش‌نویس آئین‌نامه استخدامی ‏اعضای هیات علمی و بررسی آن با حضور روسای پژوهشگاه‌ها برگزار شد. این مجمع با حضور اعضای مجمع و به میزبانی ‏پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار و در آن پیش‌نویس آئین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی، نتایج طرح ‏پژوهشی بررسی و ارزیابی سطح بلوغ همراستایی راهبرد فناوری اطلاعات و مأموریت‌های سازمانی در ‏مؤسسات پژوهشی حوزه علوم، تحقیقات و فناوری بررسی شد.‏

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

نام‌نویسی ۳ هزار مادر دانشجو برای تسهیلات فرزندآوری

مدیرکل خانواده و ازدواج نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها هم گفت: تا کنون بیش از ۳ هزار نفر از مادران دانشجو برای دریافت تسهیلات فرزندآوری (طرح دردانه) نام نویسی کرده اند. نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در راستای عملیاتی شدن سند ملی ازدواج دانشگاهیان با همکاری بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اجرای نخستین طرح ملی ایران جوان با هدف تکریم زوج‌های دانشجوی دارای فرزند با عنوان «دردانه» در دانشگاه‌های سراسر کشور را آغاز کرد.

در این طرح به زوج‌های دانشجوی دارای فرزند متولد ۱۴۰۱، تسهیلات و هدایایی از جمله کارت هدیه برای مادر، سپرده مخصوص فرزند و وام قرض الحسنه اعطا می‌شود.

دانشجویان واجد شرایط می‌توانند برای اطلاع از جزییات بیشتر طرح و شرایط نام نویسی به سامانه https://ezdevaj.nahad.ir/ بخش دردانه مراجعه کنند.

آغاز نام‌نویسی اعتکاف دانشگاهیان

نام نویسی اعتکاف دانشگاهیان در آستانه آغاز ماه مبارک رجب و ایام البیض و با تاکید رهبر معظم انقلاب به جوانان و دانشگاهیان مبنی بر استفاده از این فرصت معنوی،‌ در دانشگاه های سراسر کشور آغاز شد. مقام معظم رهبری با تاکید بر اهمیت حضور جوانان در مراسم اعتکاف ایام البیض و بهره مندی از آن می فرمایند: امروز در دانشگاه‌های کشور، هزاران نفر از جوانان دانشجو، دختران و پسران در مساجد دانشگاه‌ها اعتکاف می‌کنند، سه روز عبادت می‌کنند، خلوت می‌کنند، با خدای خود ارتباط برقرار می‌کنند؛ مساجد بزرگ و مجامع بزرگ که جای خود دارد. اینها معنویت است. کشور ما اهل معنویت است.

علاقه‌مندان برای حضور در اعتکاف دانشگاهیان می‌توانند به دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه خود مراجعه و نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

انتخاب دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی/ برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲

تاسیس بنیاد بین‌المللی خواجه نصیرالدین طوسی

بنیاد بین المللی خواجه نصیرالدین طوسی با هدف جذب خیرین و حامیان دانشگاه خواجه نصیر، انجمن دانش آموختگان و مرکز مطالعات دانشگاه تشکیل شد. دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اطلاعیه ای اعلام کرد: با همکاری ارزشمند روسای ادوار دانشگاه در طول سال های بعد از انقلاب اسلامی که عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر هستند ضمن تصویب اساسنامه درجلسه اخیر، بنیاد بین المللی خواجه نصیرالدین طوسی با رویکرد جدید تاسیس شد.

اهداف این بنیاد بین المللی حمایت و پشتیبانی از سه مجموعه غیر دولتی دانشگاه خواجه نصیر شامل بنیاد حامیان با هدف جذب خیرین و حامیان دانشگاه و انجمن دانش آموختگان و نیز مرکز مطالعات حکیم فرزانه خواجه نصیرالدین طوسی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha