دو سوم سرطان‌های زنان با مراجعه زودهنگام قابل درمان است

تهران - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: دو سوم سرطان‌های منتسب به زنان (سرطان دهانه رحم و پستان) با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی در مراسم جشن «ایرانداخت» که به مناسبت گرامیداشت مقام زن و مادر برگزار شد، افزود: بانوان ایرانی به دلیل مشغله‌های زیاد کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه می‌کنند و اغلب دیر مراجعه می‌کنند.

وی به بسته‌های متنوع حمایتی طراحی شده برای بانوان توسط مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه و معاونت دانشجویی و فرهنگی اشاره کرد و ضمن اعلام موافقت هیئت رئیسه با برخی از این موارد گفت که پیگیری‌های لازم در این مورد انجام می‌شود.

زالی اظهار داشت: ۶۲ درصد از کارکنان دانشگاه را بانوان تشکیل می‌دهند و حدود نیمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، زنان هستند همچنین در حوزه تحصیلات تکمیلی نیز ۶۳ درصد زنان و در فلوشیپ ۸۰ درصد و در دستیاری نیز ۶۰ درصد فراگیران را زنان تشکیل دادند.

وی تصریح کرد: الگوی اعتیاد در زنان بیشتر به مواد مخدر جدید برمی‌گردد و سیر اعتیاد بی‌رحمانه‌تر جلو می‌رود که آسیب‌شناسی و لزوم طراحی و تدوین بسته‌هایی در این باره ضروریست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha