جهان غرب از هنر استفاده ابزاری می‌کند

رشت - ایرنا - معاون فرهنگی، هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور گفت: ۲ رویکرد در استفاده از هنر در جهان داریم که در این میان جهان غرب از هنر استفاده ابزاری می کند.

مهدی مقدم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: دنیای غرب با محتوای غلط تلاش دارد تا با استفاده ابزاری از رسانه و هنر آن را به مردم بقبولاند و در این کار خود با تبلیغات وسیع چهره بدلی از هنر و رسانه به نمایش می‌گذارد.

وی که برای رونمایی از رویداد فرهنگی "مثل چراغ" به رشت سفر کرده است، افزود: ما بنا داریم که چهره واقعی را از یک اثر و هنر ارائه دهیم و هر چیزی که واقعیت دارد آن را بیان کنیم و با این وجود رویکرد انقلاب اسلامی در استفاده از هنر، ابزاری نیست.

وی ادامه داد: هدف ما این است که معارف و محتوا را از هنر ارائه کنیم و برای این کار نیارمند هنرمند، ابزار هنری و مهارت‌های هنری هستیم که در این میان باید هنرمندان و علاقمندان به هنر پیرو اخلاق و نیز طرفدار حق و حقیقت باشند.

معاون فرهنگی، هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور اضافه کرد: این امر بسیار ضروری است و باید افراد و هنرمندانی که طرفدار حقیقت هستند را جذب کنیم و در این مسیر با قدرت حرکت کنیم چون هدف ما از هنر ارائه حق و حقیقت است.

مقدم به رویداد فرهنگی "مثل چراغ " اشاره و بیان کرد: هم‌اینک نوجوانان و جوانان ما مهارت‌ها و علایقی دارند که این رویداد می‌تواند در این بخش بسیار تاثیرگذار باشد تا نوجوانان و جوانان بتوانند مهارت‌های مربوط به علایق خود را در بخش‌های فرهنگی کسب کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره همانند چراغی است که مسیر راه را همواره و روشن می‌سازد تا فعل خواستن به توانستن تبدیل شود تا نوجوانان و جوانان ما بتوانند براحتی در بخش‌هایی که علاقه دارند، شرکت و حرفه مربوط را بیاموزند.

معاون فرهنگی، هنری ستاد کانون‌های مساجد کشور اظهار کرد: البته جشنواره ها و برنامه‌های مختلف فرهنگی در دست اجرا داریم اما بیشتر این جشنواره‌ها و اقدامات بر اساس بومی‌سازی و فرهنگ موجود در استان‌ها است چون کارهای فرهنگی با شرایط موجود در هر استان بهتر انجام می‌شود.

رویداد فرهنگی "مثل چراغ" روز چهارشنبه در مسجد حضرت امام جعفر صادق(ع) رشت رونمایی شد که این جشنواره در سه بخش دوره‌های آموزشی، فراخوان جشنواره و کارگاه تولیدمحور در ۱۵ زمینه با موضوعاتی همچون آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلمبرداری، طراحی گرافیک، فیلمنامه نویسی و نمایشنامه، مجری‌گری و فن بیان، تولید محتوا با گوشی همراه، مونشن گرافی و دوره تخصصی فتوشاپ و تدوین برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha