نماینده مجلس خبرگان رهبری: افزایش جمعیت مهمترین راه برای اقتدار کشور است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر چقدر جمعیت افزایش یابد، به همان میزان اقتدار کشور مضاعف می‌شود.

آیت الله شیخ جواد مجتهد شبستری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از راه‌های قدرتمند شدن در دنیای امروز توجه به مساله جمعیت است چنانکه کشورهایی که جمعیت بیشتری دارند، از قدرت بیشتری هم برخوردارند.

وی ادامه داد: حتی در بسیاری از کشورهایی که اتحادی در بین آنها وجود ندارد، مشوق هایی را برای تکثیر جمعیت اعطا می‌کنند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: در دوره ای بنا به مسایلی که مسوولان مطرح کردند، جمعیت روبه کاهش نهاد و رشد لازم را پیدا نکرد و ‌متاسفانه هنوز این افکار در بین مردم وجود دارد.

به گفته وی، طبیعی است که اگر جمعیت رو به پیری حرکت کند، این امر موجب ضعف توان کشور در تمام جنبه‌ها خواهد شد.

آیت الله شبستری یادآور شد: هر کشوری که نیروی کار جوان و ‌با نشاط داشته باشد، به همان میزان از ابتکار عمل و خلاقیت برخوردار خواهد شد وکشوری که جمعیت آن پیر باشد، تحرک و ‌کارآفرینی لازم را در رابطه با مسایل مختلف که در جامعه مطرح است نخواهد داشت واین وضعیت آسیب‌های مختلفی را بر روح و ‌روان آن جامعه وارد می‌کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی از اموری که در اسلام مورد تاکید قرار گرفته و سنت پیامبر اکرم (ص) بوده، مساله ازدواج است و ‌این امر در روایات هم سفارش شده و ‌از پیامبر اسلام نقل شده ازدواج کنید و نسل خود را زیاد کنید که به شما مباهات کنند.

آیت‌الله شبستری درخصوص عدم رغبت زوج‌ها به فرزندآوری اظهار کرد: تاثیرپذیری از افکار غربی از جمله دلایل عدم ‌رغبت به فرزند آوری است. ‌ ‌

وی مشکلات اقتصادی را از دیگر عوامل عدم رغبت خانواده ها به فرزند آوری عنوان کرد و یادآور شد: زوج‌های جوان می گویند ما مشکلات اقتصادی داریم؛ زوج هایی که به تازگی تشکیل خانواده داده اند، مسکن ندارند و ‌درخانه های استیجاری زندگی می کنند و نمی توانند در آن خانه فرزند دار شوند چون در اولین فرصت و اجاره منزل صاحبخانه می‌پرسد چند فرزند دارید؟

وی تاکید کرد: اگر مسوولان و دولتمردان بخواهند در زمینه فرزند آوری موفق عمل کنیم زمینه حل مشکلات اقتصادی جوانان را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، سیاست های کلی افزایش جمعیت در سال ۱۳۹۳ توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد و پس از آن بارها رهبر انقلاب بر افزایش جمعیت تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha