فجر سپاسی شیراز از سد تیم ون پارس اصفهان گذشت

شیراز-ایرنا- تیم فجر شهید سپاسی شیراز در یک بازی حساس از رقابت های فوتبال لیگ دسته یک جام آزادگان از سد تیم مدعی ون پارس اصفهان گذشت و به سه امتیاز شیرین دست یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این بازی که از هفته هجدهم این رقابت ها عصر چهارشنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، تیم میزبان با یک گل مقابل ون پارس اصفهان به برتری رسید و سه امتیاز مهم را در خانه حفظ کرد.

درخشش در جام حذفی

این ۲ تیم که هفته گذشته در جام حذفی بازی خوبی مقابل حریفان خود داشتند و تیم ون پارس می رفت تا تیم پرسپولیس را از گردونه رقابت های جام حذفی، حذف کند اما پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش در نهایت در ضربات پنالتی مغلوب تیم پرسپولیس شد.

زمین نامناسب حافظیه، بازی فیزیکی

حساسیت این بازی موجب شد تا هر ۲ تیم در زمین نامساعد حافظیه به بازی فیزیکی روی آوردند برای همین توپ بیشتر در میانه میدان در جریان بود و به غیر یکی ۲ فرصت نتوانستند دروازه یکدیگر را تهدید جدی کنند.

پس از دقایقی از شروع بازی که ۲ تیم پا به پای هم پیش می رفتند این تیم فجر بود که نبض بازی را در دست گرفت و در دقیقه ۱۵ ضربه سر خطرناک مهاجم این تیم از کنار دروازه به بیرون رفت و میزبان نشان داد که میل بیشتری برای بردن دارد.

ون پارسی ها که سعی داشتند بر روی ضد حمله و ارسال پاس های بلند توسط ابوالفضل صفر زاده و علی آزاد منش که برای تیم میهمان خوب بازی کردند، به گل برسند که یکی دو بار هم خطرناک ظاهر شدند و در دقیقه ۱۷ هم ارسال سریع علی آزاد منش به طور خطرناکی عرض دروازه تیم فجر را طی کرد و مهاجم ون پارس دیر به توپ رسید و گرنه برای تیم میزبان خطرساز می شد.

نیمه نخست هر ۲ تیم روی هم رفته بازی متعادلی ارایه کردند هر چند تیم میزبان برای دقایقی بیشتر صاحب توپ و میدان بود در نهایت این نیمه بدون گل پایان یافت.

فجری ها در نیمه دوم متحول شدند

در نیمه دوم نیز باز هم تیم میزبان بود که اشتهای خود را برای بردن بیشتر نشان داد و در دقیقه ۵۹ اگر محسن سیفی بازیکن تیم فجر در زدن ضربه آخر دقت می کرد می توانست میزبان را به گل برتری برساند اما اینگونه نشد هر چند دقایقی بعد همین بازیکن قفل دروازه تیم میهمان را باز کرد.

تعویض های خوب فجر، گل مدرسه ای

مهدی رجب زاده که می دانست نباید این فرصت دیدار خانگی را از دست بدهد، دست به تعویض زد و از دقیقه ۶۰ به بعد رضا خانی، برهان عابد و سعید ایران خواه را به بازی آورد تا تیم را تقویت کند که این تعویض ها بخوبی جواب داد و در دقیقه ۷۶ هم توسط محسن سیفی به گل برتری دست یافتند.

سجده شکر

در این لحظه پاس در عمق زیبای رضا خانی بازیکن تعویضی تیم فجر با اشتباه مدافعان ون پارس به "محسن سیفی "رسید و این بازیکن در نخستین بازی خودش با یک ضربه دقیق تور دروازه تیم میهمان را به لرزه و سجده شکر به جا آورد تا فجری ها به گل برتری برسند.

پس از این گل خیال مهدی رجب زاده سرمربی تیم فجر تا حدودی راحت شد چرا که گل زدن در این گونه زمین ها به ویژه از روی زمین کار بسیار سختی است برای همین هم دو تیم بیشتر سعی داشتند به توپ های بلند روی آورند.

تیم ون پارس هم که نمی خواست بازنده این بازی حساس باشد تمام تعویض های خود را در دقیقه ۸۲ انجام داد و چیزی نمانده بود که در دقیقه ۸۵ و در شلوغی جلو دروازه تیم فجربه گل برسند اما ابوالفضل بابایی مهاجم تیم فجر که به کمک دفاع آمده بود توپ را دفع کرد تا نیمکت نشینان فجر نفس راحتی بکشند، چرا که روی همین صحنه خطا که دروازه تیم فجر تهدید شد، سرمربی این تیم اعتراض داشت برای همین هم از داور بازی کارت زرد دریافت کرد.

آخرین فرصت فجری ها، آفساید، تعلل آل کثیر

دقیقه ۸۷ تیم فجر روی ضد حمله می رفت که به گل دوم برسد اما کمک داور پرچم خود را روی این صحنه که به نظر نمی رسید آفساید باشد، بالا برد تا فجر به گل دوم و از روی فرصت تک به تک نرسد، فجری ها براین باور بودند که کمک داور قدری عجله کرد و آفساید گرفت.

همچنین در لحظات پایانی وقت های تلف شده نیمه دوم تیم فجر توسط آل کثیر مهاجم تعویضی خود در مصاف تک تک با دروازه بان ون پارس نتوانست تیمش را به گل دوم برساند، خروج به موقع دروازه بان حریف و تعلل آل کثیر موجب شد فجری ها به گل دوم نرسند .

صعود تیم فجر به رده دوم جدول، حضور تماشاگران

سرانجام این بازی محکم با نتیجه یک بر صفر به سود تیم فجر پایان یافت و سه امتیاز حساس و مهم را در خانه نگه داشتند و به رده دوم جدول هم صعود کردند.

حدود ۱۰۰ تماشاگر که طرفدار تیم میزبان بودند از این بازی دیدن کردند.

در پایان هفته هجدهم ، تیم شمس آذر قزوین با ۳۵ امتیاز کماکان در صدر جدول جای دارد ، تیم فجر سپاسی با ۲۹ امتیاز دوم شد و تیم سایپا تهران که محمود فکری بازیکن و سرمربی سابق تیم استقلال به عنوان سرمربی روی نیمکت دارد با همین تعداد امتیاز در رده سوم جای دارد.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته یک آزادگان پس از خروج تیم پدیده مشهد ۱۷ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۲ بازی ۲ تیم اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و سوم را در سال ۱۴۰۲ کسب خواهند کرد و ۲ تیم انتهای جدول هم راهی لیگ دسته دوم می شوند.

تیم های خلیج فارس ماهشهر و چوکا تالش در خطر سقوط قرار دارند هر چند تا پایان بازی ها هنوز ۱۶ دیدار باقی مانده است .

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha