۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85002915
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم کردستان در شناخت دوست از دشمن اشتباه نمی‌کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: مردم این خطه از ایران اسلامی، همواره هوشیار و آگاه هستند و در شناخت دوست از دشمن اشتباه نمی‌کنند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا عصر چهارشنبه در همایش علما و روحانیون اهل سنت کردستان در سنندج اظهار کرد: مردم استان طعم تلخ ناامنی را به خوبی چشیده‌اند و قدر امنیت را می دانند، بنابراین فریب توطئه های دشمنان را نمی خورند.

وی با بیان اینکه مردم کردستان دلسوزان خود را به خوبی می‌شناسند، افزود: مردمان فهیم و آگاه این خطه، قدر نعمت امنیت را به خوبی می دانند و با شناخت درستی که از دشمن دارند، این استان در اغتشاشات اخیر، متحمل کمترین آسیب‌ و خسارت شد.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه ۵۰ شهید روحانی اهل سنت سند وفاداری ماموستایان به انقلاب اسلامی است، ادامه داد: نقش روحانیون در بیش از چهار دهه گذشته بی بدیل بوده و این جایگاه در کردستان و در بحث وحدت و بیداری اسلامی برجسته است.

زارعی کوشا نفش روحانیون را در برخورد با معاندان و خنثی کردن توطئه های تفرقه افکنانه آنان برجسته دانست و گفت: این قشر فرهیخته همواره نقش آفرین بوده‌اند و در فتنه و جنگ ترکیبی اخیر باز هم شاهد تمرکز دشمنان در حمله به جایگاه وزین روحانیون بودیم.

وی یادآور شد: وظیفه دارم از ماموستایانی که شجاعانه و بدون هراس از تخریب ها ایستادند و در وقایع اخیر به روشنگری پرداختند، قدردانی کنم.

در این همایش، تعدادی از علما و ماموستایان نیز به بیان دیدگاه های خود و مشکلات روحانیون پرداختند.

یش از چهار هزار طلبه و روحانی در کردستان فعالیت دارند که از این تعداد سه هزار و ۷۰۰ نفر اهل سنت و ۴۰۰ نفر هم اهل تشیع هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha