۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85002969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار سه ساعته مقامات آمریکا و چین و توافق برای حفظ و تقویت ارتباطات

نیویورک – ایرنا جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه با  «لیو هی» معاون نخست وزیر چین  در زوریخ جهت تقویت ارتباطات در مورد مسائل کلان اقتصادی به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا، وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که جانت یلن، وزیر خزانه داری این کشور در دیدار امروز خود با با لیو هی، معاون نخست وزیر چین در زوریخ جهت تقویت ارتباطات در مورد مسائل کلان اقتصادی به توافق رسیدند.

در این بیانیه آمده است که هر دو طرف توافق کردند همکاری در زمینه تامین مالی آب و هوا را به صورت دوجانبه و چندجانبه، افزایش دهند.

یلن در ابتدای این دیدار گفت: در حالی که ما در زمینه‌هایی اختلاف نظر داریم، نباید اجازه دهیم این اختلافات به‌ ویژه آن‌هایی که ناشی از کمبود ارتباطات است، روابط اقتصادی و مالی دوجانبه ما را به‌طور غیرضروری بدتر کند.

وزارت خزانه داری آمریکا پس از این دیدار، اعلام کرد: هر دو طرف در راستای بهبود عملکرد اقتصاد جهانی، تقویت بیشتر ارتباطات در مورد مسائل کلان اقتصادی و مالی که مهم است، توافق کردند.

در این بیانیه آمده است: جانت یلن در یک گفتگوی صریح، نظرات و موضوعات نگران کننده آمریکا را مطرح کرد. او مشتاقانه در انتظار سفر به چین و استقبال از همتایان خود در آمریکا در آینده نزدیک است.

یک مقام ارشد وزارت خزانه داری نیز اعلام کرد که در این دیدار که نزدیک به سه ساعت به طول انجامید، یلن و لیو توافق کردند اقداماتی را برای جلوگیری از رکود اقتصادی کشورهای خود انجام دهند.

به گفته این مقام وزارت خزانه داری آمریکا، دو طرف گفتگوی سازنده ای در مورد مسائل بدهی دولتی، امنیت غذایی و انرژی داشتند.

پنجاه و سومین اجلاس جهانی اقتصاد از ۱۶ تا ۲۰ ژانویه در داووس سوئیس برگزار شده است. اجلاس مجمع جهانی اقتصاد امسال در حالی در محل سنتی خود در شهر داووس سوئیس برگزار می‌شود که بحران انرژی و اختلال در عرضه برخی دیگر از کالاها به دلیل جنگ اوکراین همچنان ادامه دارد و اقتصاد جهان با فشار ناشی از تورم بالا و رکود دست و پنجه نرم می‌کند.

اجلاس سالانه داووس با شرکت رهبران اقتصادی و سیاسی جهان، چهره های سرشناس و فعالان اجتماعی در برهه ای برگزار می شود که اقتصاد جهان به دلیل تورم بالا، بحران انرژی، اختلال در زنجیر عرضه ناشی از جنگ و بازگشت موارد کرونا در چین بار دیگر تحت فشار قرار گرفته است.

این دیدار وزیر خزانه داری آمریکا پیش از سفر ۱۱ روزه او به قاره آفریقا است. جانت یلن  سفر ۱۱ روزه خود به سه کشور آفریقایی را آغاز کرده است که یک ماه پس از برگزاری اجلاس سران آمریکا و آفریقا در سال ۲۰۲۲ در واشنگتن انجام می شود که به طور گسترده به عنوان بخشی از تلاش های آمریکا برای مقابله با نفوذ فزاینده چین در آفریقا توصیف می شود.

سنگال نخستین مقصد سفر یلن به قاره آفریقا خواهد بود. سنگال رئیس سال جاری اتحادیه آفریقا است و پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۳ به سریع ترین رشد اقتصادی در آفریقا دست یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha