آزمون سخت مدیران برای تحول برنامه‌محور در استان کرمانشاه

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه که ۲۹ روز از انتصابش در این سمت می گذرد، در اولین نشست شورای اداری استان، بر تحول برنامه محور در استان تاکید کرد و با طرح ۱۰ سوال از همه مدیران خواست برای ترسیم چشم انداز توسعه استان به این سوالات پاسخ دقیق و شفاف بدهند.

به گزارش ایرنا؛ «محمد طیب صحرایی» که در جمع مدیران استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، سخن می گفت؛ در قالب ۱۰ سوال خواستار ارائه وضعیت و برنامه تحولی ادارات در بازه ۳ و ۶ ماهه شد و تاکید کرد: مدیران و معاونان ادارات باید این برنامه را امضا و به اجرای آن متعهد شوند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه مدیران باید به صورت علمی و کارشناسی به سوالات پاسخ دهند، از آنان خواست براساس ترتیب و اولویت سه نقطه قوت و سه نقطه ضعف اداره تحت مدیریت خود و همچنین سه فرصت ویژه و طلایی در حوزه کاری خود را که باید حتما مورد توجه و استفاده قرار گیرد، عنوان کنند.

صحرایی همچنین از مدیران خواست سه تهدید جدی و آسیب زا در حوزه کاری که باید حتما مورد توجه و مدیریت قرار گیرد را عنوان کنند و دست کم هفت شاخص مهم و دقیق آماری که نشان دهنده وضعیت فعلی حوزه ماموریتی باشد را به ترتیب اهمیت بیان کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه همچنین خطاب به مدیران گفت: همه مدیران باید به این سوال هم پاسخ دهید که در طول سه ماه و نیم آینده (نیمه اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) آمار و شاخص هایی که بیان شد را به چه میزان می توانند ارتقاء دهید و در طول شش ماه و نیم آینده (روز ملی کرمانشاه ۱۴۰۲) آمار و شاخصهایی که بیان می شود به چه میزان می توان ارتقاء بخشید.

صحرایی در ادامه طرح سوالاتش از مدیران خواست سه برنامه ویژه و اثرگذار را که اداره تحت مدیریت تا روز ملی کرمانشاه (پنجم مرداد) انجام خواهد داد و روز شمار آن را می توان در معرض دید و ارزیابی مردم قرار داد، معرفی کنند.

وی همچنین از مدیران خواست از دیدگاه استانی و فراتر از اداره خودتان، سه پیشنهاد پیشران و اثرگذار را برای استان کرمانشاه به ترتیب اولویت و اهمیت ذکر کنند.

همه مدیران باید جهادی عمل کنند

استاندار کرمانشاه درادامه نشست شورای اداری استان با اشاره به مشکلات موجود کشور از نظر محدودیت اعتبارات و امکانات دولتی، از همه مدیران خواست به صورت جهادی وارد میدان عمل شوند و اقدامات اثرگذار برای رفع مشکلات استان کرمانشاه انجام دهند.

صحرایی خطاب به مدیران و روسای دستگاه های اجرایی استان، افزود: همه ما برای خدمت به مردم در پست های مدیریتی متعهد هستیم و باید تا پایان دوران مدیریتی به تعهد خود پایبند باشیم و خدمت رسانی به مردم ادامه یابد و هیچ وقت متوقف نشود.

وی بر برنامه ریزی مناسب در راستای جذب گردشگر در نوروز امسال تاکید کرد و گفت: ما باید هم برای گردشگران خارج از استان و هم داخل استان در همه شهرستان ها برنامه داشته باشیم و بسترهای لازم را برای حضور آنان در سطح استان فراهم کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه از همه فرمانداران شهرستان های استان خواست اماکن اقامتی مورد نیاز گردشگران را در قالب خانه های بوم گردی با رعایت تمام ضوابط و مقررات در نظر بگیرند تا گردشگران با خیال راحت در سطح استان به گشت و گذار بپردازند.

صحرایی در ادامه سخنانش از مدیران خواست رقابت جدی برای رفع مشکلات مردم در استان شکل بگیرد و همچنین سلامت اداری را جدی بگیرند.

برنامه‌های دهه فجر مردمی برگزار شود

استاندار کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر و گرامیداشت آن که همزمان با اعیاد ماه رجب است بر مردمی، غیرکلیشه ای و واقعی برگزار شدن جشن های پیروزی انقلاب اسلامی در ادارات تاکید کرد و از مدیران خواست به این بهانه در طول ساعات کاری جلسات و آیین هایی برگزار نکنند.

صحرایی بر خدمت به مردم در طول ساعات کاری تاکید کرد و افزود: جلسات اداری و مراسم ها باید به عصر موکول شود و ادارات باید به رفع امورات مردم برسند واین موارد حتما از سوی استانداری پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه همه ما مدیران خادم مردم و سرباز انقلاب هستیم و باید در فکر مردم باشیم، گفت: تغییراتی در حوزه مدیریتی استان داریم و هرکسی اکنون مسوولیت دارد باید تا لحظه آخر مدیریت در خدمت مردم باشد و کارش را با قوت ادامه دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha