۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85003279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام شدند

بجنورد- ایرنا- مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: ۲ هزار و ۴۴ گروه جهادی در ۹ ماه سال جاری به مناطق محروم این استان اعزام شدند و خدمات مختلف را در روستاها ارایه دادند.

علی دارابی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این تعداد هزار و ۶۵۰ گروه محله محور، ۳۹۴ گروه جغرافیا محور هستند که با توجه به تخصص‌های لازم در مناطق مختلف روستایی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی خدمات ارایه دادند.

وی افزود: در مجموع ۲۵ هزار بسیجی در این اردوهای جهادی حضور یافتند که ۹۷۵ مورد اردوی یک روزه، ۲۵۴ مورد اردوی ۲ تا سه روزه و هزار و ۴۹۶ اردوی بیش از سه روزه برگزار شد.

مسوول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی گفت: این گروه ها در سال جاری در ساخت ۹۷ واحد مسکونی و تعمیر و مرمت ۱۹۲ مسکن محرومان مشارکت داشته اند.

وی ادامه داد: ساخت ۱۷ باب مسجد، آبرسانی به ۳۱ روستا، ساخت ۱۵۹ سرویس بهداشتی، نقاشی ۲۰ فضای آموزشی، کمک به ساخت چهار راه روستایی، ۸۴ مورد ساخت کانال انتقال آب، ساخت چهار مورد استخر ذخیره آب و گازرسانی به ۲۷ روستا از دیگر خدمات این گروه های جهادی در سال جاری است.

توزیع ۶۴ هزار بسته معیشتی

دارابی از توزیع ۶۴ هزار بسته معیشتی در ۹ ماهه سال جاری در بین نیازمندان استان نیز خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۳۰۵ مورد جهیزیه نیز برای زوج های جوان نیازمند توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این بازه زمانی توزیع ۹ هزار و ۳۷۸ بسته نوشت افزار، توزیع ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار پرس غذای گرم، توزیع یک میلیون و ۱۵۰ قرص نان و ۶ هزار بسته بهداشتی نیز توسط گروه های جهادی انجام شد.

دارابی ارزش این خدمات را بیش از ۳۶۰ میلیارد ریال عنوان کرد و تصریح کرد: تلاش می کنیم تا بخشی از مشکلات اقشار نیازمند جامعه را با کمک و مشارکت خیران و گروه های جهادی بر طرف کنیم.

۲۷۸ هزار و ۱۷۹ بسیجی در ۹۹۸ پایگاه استان فعال هستند، ضمن اینکه ۸۷ در صد از بسیجیان در سامانه بسیج ثبت نام کرده اند که ۸۴ درصد از این تعداد عادی و ۹۱ درصد فعال هستند.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۱۱۷ هزار نفر زیر پوشش بهزیستی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha